طرح تولید گیاهان دارویی عشایری در کشور توسعه می‌یابد

کرمعلی قندالی عصر امروز در نشست شورای عشایری استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: این طرح در سال گذشته به‌صورت نمونه اجرایی شده است.

طرح تولید گیاهان دارویی عشایری در کشور توسعه می‌یابد

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح در سه استان پایلوت اضافه کرد: اجرای این طرح به دیگر استان‌های کشور نیز تعمیم می‌یابد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور این مهم را یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایری کشور دانست و بر ضرورت استفاده بهینه و صحیح از منابع موجود برای رسیدن به توسعه اقتصادی و ایجاد تحول در اقتصاد عشایر کشور تأکید کرد.

قندالی با اشاره به جذب بیش از 96 درصد از تسهیلات کم‌بهره عشایری در کشور از ابتدای سال 95 تاکنون اضافه کرد: بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره‌ نیز برای اعطا به عشایر کشور در سال آینده در قانون بودجه کل کشور در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به نرخ سود این تسهیلات کم‌بهره تصریح کرد: این تسهیلات به‌صورت قرض‌الحسنه و با کارمزد 4 درصد به عشایر متقاضی واجد شرایط پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: این تسهیلات تا سقف یک‌صد میلیون ریال با بازپرداخت پنج‌ساله و ضمانت زنجیره تضمینی توزیع پرداخت می‌شود.

قندالی با اشاره به افزایش 42 هزار تنی گوشت قرمز در کشور از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل اضافه کرد: میزان تولید گوشت قرمز در سال 95 به 192 هزار تن رسیده است؛ درحالی‌که میزان تولید گوشت قرمز در سال گذشته حدود 150 هزار تن بوده است.

وی با اشاره به توجه برنامه ششم توسعه به عشایر کشور عنوان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه بخشی از سهم 35 درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده مربوط به مناطق روستایی کشور به عشایر اختصاص‌یافته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها