اختصاص ۲۵ درصد لایحه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری ‌به عشایر

کرمعلی قندالی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات عشایری شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار داشت: در حوزه بیمه و پرداخت خسارت در سال گذشته 100 میلیارد تومان با نرخ سود 4 درصد و مدت‌زمان برگشت پنج‌ساله در کشور محقق شد.

اختصاص ۲۵ درصد لایحه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری ‌به عشایر

وی با اشاره به اینکه این مبلغ در سال 95 به 150 میلیارد تومان افزایش یافت خاطرنشان کرد:100 میلیارد تومان از این مبلغ متعلق به تشکل‌ها است و باید کمک کنیم تا این تسهیلات سال آینده به تعاونی‌ها و عشایر پرداخت شود و با تأمین نقدینگی در دوره برگشت پنج‌ساله بتوان جزئی از چرخه تولید را راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان عشایری کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص تجهیزات کشاورزی اذعان داشت: در سال 96 با پیگیری از سازمان مدیریت، وزارت دفاع و موسسه کوثر در طی یک تفاهم‌نامه 220 دستگاه خودرو، 120 دستگاه خودروی کمک‌دار و 100 دستگاه تانکر آب‌رسان خریداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2 ماشین کمک‌دار به استان سمنان داده‌ شد‌ افزود: در بحث تجهیزات نگرانی وجود ندارد و تأمین تجهیزات استان سمنان در سال آینده انجام خواهد شد.

قندالی با اشاره به اینکه ساختار استان سمنان را از مدیریت به اداره کل تبدیل کردیم یادآور شد: انتقال سطح ساختاری در استان سمنان انجام شد و در سطح شهرستان نیز چارت در حال تدوین است و در این میان نیز شهرستان گرمسار از گذشته نمایندگی دارد و برای آرادان نیز این ساختار جدید را طراحی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فرصت‌های مطلوب دولت که در اختیار عشایر قرار داده اظهار داشت: لایحه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری که توسط دولت با دو فوریت وارد مجلس شد مصوب شد تا 25 درصد از آن در قانون یک‌فوریتی به عشایر تعلق بگیرد.

رئیس سازمان عشایری کشور با بیان اینکه تصویب این اعتبار و اجرایی شدن آن ظرفیت خوبی برای حوزه عشایری پدیدار خواهد کرد بیان داشت: در حوزه بیمه عشایر صندوق بیمه کشاورزان و عشایر تأسیس‌شده و فرصت‌های خوبی با شرایط مناسب در اختیار عشایر و کشاورزان قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها