پیکر «احمد عزیزی» تشییع و خاکسپاری شد‌

 پیکر «احمد عزیزی» امروز پنجشنبه 19 اسفند ماه ساعت 10 صبح با اقامه نماز توسط آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع کرمانشاه تشییع شد.

پیکر «احمد عزیزی» تشییع و خاکسپاری شد‌

این شاعر انقلابی در ‌یک مراسم باشکوه بر دوش مردم قدرشناس کرمانشاه تشییع و در قطعه «مقبرةالشعرا» باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد.

همچنین امروز رأس ساعت 14 بعدازظهر مراسم ختمی برای این شاعر متعهد و انقلابی با حضور میهمانان ویژه، شاعران نامی کشور، ادبا، اصحاب فرهنگ و هنر و مردم استان در مسجد محمد رسول الله(ص) کرمانشاه برگزار می‌شود.

احمد عزیزی که در 9 سال گذشته در خلوت با خدا بود در همان روزهایی که سال 1386 بر اثر اختلالات کلیوی دچارعارضه مغزی شد و در تاریخ 16 اسفند به دیدار حق شتافت.

احمد عزیزی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به ‌صورت مثنوی در «کفشهای مکاشفه» جلوه کرده ‌است و تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی در شعر معاصر بی‌نظیر است که این سبک تأثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته است.

کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، خاب‌نامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم، سیل گلسرخ از جمله آثار این شاعر اهل بیت(ع) است. کنگره ملی احمد عزیزی نیز با حضور فرهیختگان و شاعران کشوری و استانی آبان ماه سال گذشته در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد و از تندیس کتاب‌های وی رونمایی شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها