انتخاباتی دانستن "منشور حقوق شهروندی" غیرمنصفانه است؛ این منشور "وارداتی و تقلیدی" نیست

انتخاباتی دانستن "منشور حقوق شهروندی" غیرمنصفانه است؛ این منشور "وارداتی و تقلیدی" نیست

الهام امین زاده در نخستین همایش نگرشی نو بر حقوق شهروندی که به همت شهرداری کلان‌شهر تبریز برگزار شد اظهار داشت: آذربایجان را می‌توان به عنوان بنیان گذار و پیشرو در زمینه حقوق شهروندی دانست چرا که انقلاب مشروطیت و دیگر جریان‌های آزادی خواهی از این خطه شروع شده است.

وی با اشاره به تدوین منشور حقوق شهروندی توسط رئیس جمهور کشورمان گفت: از اوایل شروع به کار دولت یازدهم، رئیس جمهور بر این کار تأکید داشت و بالاخره بعد از 3 و نیم سال توانستیم یک منشور علمی و عملی را ارائه دهیم که در آن به حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان تأکید شده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، سیاسی و انتخاباتی دانستن این منشور را غیر منصفانه دانست و گفت: همه سعی کنیم که به این منشور نگاه جناحی و سیاسی نداشته باشیم و سعی کنیم آن را یکی از خدمات نظام بدانیم و ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه منشور حقوق شهروندی وارداتی و تقلیدی نیست گفت: توجه به امور مردم و شهروندان در آموزه‌های دینی و فرهنگ ملت ایران وجود داشته و تأکید رئیس جمهور هم تدوین نسخه ایرانی و اسلامی این منشور بود.

امین زاده افزود: دین مبین اسلام بر خلاف سایر حکومت‌ها و افکار غربی که حقوق شهروندی را در استفاده ابزاری از مردم می‌بینند، توجه به خواسته‌های مردم و مسئولیت آنها در جامعه را مد نظر دارند.

وی گفت: پس از تدوین و اعلام رسمی این منشور توسط رئیس جمهور، وی آن را به همه نهادها و ارگان‌ها ابلاغ کردند و تا اواسط اسفند‌ماه هم گزارشی از روند اجرای آن به دست ما رسیده است که امیدوار کننده است.

امین زاده شهر تبریز را به عنوان نمونه و پایلوت اجرای حقوق شهروندی دانست و گفت: تلاش‌ها و اقدامات مثال زدنی مدیران استانی و شهرداری کلان‌شهر تبریز در این راستا زبانزد شده است و شهر تبریز نخستین شهری است که بعد از اعلام منشور حقوق شهروندی، در آنجا همایش برگزار می‌شود.

در حاشیه این همایش از دو کتاب نگرشی نو بر حقوق شهروندی و آموزش مبانی حقوق شهروندی هم رونمایی شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها