سود سهام عدالت کِی واریز می شود؟

سود سهام عدالت کِی واریز می شود؟

زمان واریز و مبلغ سود سهام عدالت مشخص شد

با گذشت 10 سال از واگذاری سهام عدالت، تعیین تکلیف مشمولان و واریز سود این سهام در دستور کار دولت قرار گرفته است.
سهام عدالت واژه ای است که با آغاز کار دولت نهم وارد ادبیات اقتصادی کشور شد و بر اساس سیاستهای کلی اصل ٤٤ و گسترش مالکیت در سطح عمومی به منظور توسعه عدالت شکل گرفت و در واقع همان سهام شرکت‌های دولتی است که منبع درآمد دولت هستند و دولت بدین طریق بخشی از درآمدهای خود را بلا عوض به مردم واگذار می کند.
بر این اساس در 21 آبان ماه 1385 هیأت وزیران وقت آیین نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت را تصویب کرد؛ در ابتدا قرار بود دهک‌های نیازمند جامعه مشمول دریافت سهام عدالت باشند، اما در ادامه مشمولان بیشتری به این طرح اضافه شدند و اکنون سهامداران عدالت در کشور به حدود 49 میلیون و 200 هزار نفر رسیده‌اند.
بر اساس این گزارش دولت نهم سود عملکرد سال 1385 سهام عدالت به مشمولان مرحله اول (مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان فاقد شغل) و سود عملکرد سال 1386به مشمولان مراحل اول و دوم (روستائیان و عشایر کشور) و بخشی از مرحله سوم (شاغلین و بازنشستگان آموزش و پرورش و بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی) را که معادل 80 هزار تومان بود در سال‌های 87 و 88 پرداخت کرد.
اما پس از این اقدام، مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه، توزیع سود سهام عدالت را ممنوع کرد و طبق مصوبه مجلس، می‌بایست مطالبات دولت بابت اقساط سهام از محل سود سالانه شرکت‌ها واریز و تسویه شود و پرداخت هرگونه سود سهام عدالت تا سقف اقساط سررسیدشده ممنوع شد.
به استناد برنامه پنجم توسعه، فقط در صورتی که سود پرداختی شرکت‌های سبد سهام عدالت، اقساط سهام واگذارشده را پوشش دهد، امکان توزیع مجدد سود سهام عدالت ممکن است. بدین معنا که اگر به طور مثال شرکت‌های سهام عدالت طی 10 سال هر سال 100 هزار تومان سود به سهام عدالت بدهند، پس از 10 سال سهام عدالت آزادشده و دارنده آن می‌تواند آن را بفروشد.
بر این اساس با گذشت 10 سال از واگذاری سهام عدالت و همچنین پایان برنامه پنجم توسعه اکنون دولت قصد دارد سهام عدالت را نیمه‌آزاد کند اما برخی کارشناسان معتقدند تا پایان سال جاری فقط 50 درصد ارزش سهام عدالت از سود سهام سالانه آن تأمین خواهد شد بنابراین با توجه به قانون برنامه پنجم، همچنان برای توزیع سود سهام عدالت و آزادسازی آن، منع قانونی وجود دارد.
با گذشت 10 سال از واگذاری سهام عدالت و همچنین پایان برنامه پنجم توسعه اکنون دولت قصد دارد سهام عدالت را نیمه‌آزاد کند اما برخی کارشناسان معتقدند تا پایان سال جاری فقط 50 درصد ارزش سهام عدالت از سود سهام سالانه آن تأمین خواهد شد بنابراین با توجه به قانون برنامه پنجم، همچنان برای توزیع سود سهام عدالت و آزادسازی آن، منع قانونی وجود دارد.
بر اساس این گزارش آبان ماه امسال زمزمه واریز سود سهام عدالت شنیده شد و رئیس سازمان خصوصی سازی با اعلام این که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، گفت: اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، حداقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم.
همچنین روز گذشته علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد در آئین رونمایی از طرح عدالت از واریز سود این سهام در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: با پایان این دوره 10 ساله، از این پس باید سود سهام این شرکت‌ها به سهامداران آنها یعنی مشمولان سهام عدالت پرداخت شود که بر این اساس در سال 95، این سود دیگر به حساب خزانه واریز نخواهد شد و اواخر سال 96 و بعد از برگزاری مجامع این شرکت‌ها، سود لازم محاسبه و به سهامداران پرداخت خواهد شد.
وی افزود: برای سهامدارانی که تحت پوشش کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و یا جزو روستائیان سرپرست خانوار غیرشاغل بوده‌اند، تخفیف 50 درصدی در نظر گرفته شده که اقساط پرداختی معادل ارزش اولیه سهام آنها است و از این پس مشمولان می‌توانند تمام سهامشان از این دارایی دریافت کرده و هم مالک کل سهام شده اند و هم سود سهام را دریافت خواهند کرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: به مابقی مشمولان فرصت خواهد داد تا در صورت تمایل مابقی سهام خود را به صورت نقد و یا اقساطی دریافت کرده و از سود آن نیز برخوردار شوند اما اگر سهامداران تمایل نداشته باشند، می‌توانند با ارزش دارایی خود که چیزی حدود دو برابر ارزش اولیه آن است، سود دریافت کنند.
بر اساس این گزارش البته دریافت سود کامل سهام عدالت تنها برای دو دهک قطعی شده و مابقی مشمولان باید همچنان منتظر بمانند طبق گفته میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی سودی که سال آینده شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سهام عدالت پیش‌بینی می‌کنند، مربوط به سهامداران عدالت کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی است که با اخذ شماره‌حساب از آنها، واریز می‌شود.
وی افزود: برای مابقی دهک‌ها که سهام عدالت دارند، باید مابقی 532 هزار تومان قیمت سهام عدالت تعیین تکلیف شود و به حساب دولت واریز کنند.
بر اساس این گزارش به گفته جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اقدامی که تاکنون در حوزه سهام عدالت صورت گرفته رقمی معادل 55 هزار میلیارد تومان از دارایی دولت به مالکیت مردم در می آید.
جهانگیری تصریح کرد: همچنین با اقدامی که ظرف 4 ماه آینده انجام خواهد شد این رقم به 100 هزار میلیارد تومان تا سال 96تبدیل خواهد شد و مردم مالک این دارایی خواهند بود؛ دیگر اینطور نیست که مردم تنها یک کاغذ داشته باشند بلکه می توانند خرید و فروش کرده و از سود سالانه آن استفاده کنند ضمن اینکه در مدیریت بنگاه هایی که مالک آن هستند دخالت کرده و حقوق دولت به سهامداران سهام عدالت در سال آینده منتقل خواهد شد.
معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: طبق دستور رئیس جمهور، وزارت اقتصاد روی این پروژه وقت کافی گذاشته و ساماندهی و بسته کاملی برای سهام عدالت فراهم آورد و از مقام معظم رهبری نیز برای این بسته حمایتی کمک خواهیم خواست و با مجوزی که صادر خواهد شد سایر موانع برطرف می شود و سال 96 ،سال جشن این کار بزرگ خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 90
  • حسین امید
    0

    دقیقا از کی برداشت میشه کرد

    نظرات شما -
    • رومندا کی واریزمیشه
      0

      سوده سهام عدالت کی واریزمیشه

  • متین میری
    0

    با عرض سلام میخاستم بدونم من و شوهرم که 10 سال پیش در منزل پدرم زندگی میکردیم و ازدواج نکرده بودیم،الان که ازدواج کردیم سهام عدالتون چه می شود باید اون را هم مانند یارانه جدا کنیم.با تشکر

    نظرات شما -
    • سمیه یارویسی
      0

      با سلام من حدود یک ساله که از شوهرم جدا شدم و صاحب یک فرزند دختر هستم که با خودم در منزل پدری ساکن و زندگی میکنیم تکلیف سهام عدالت امثال ماها به چه شکلیه؟؟؟؟؟

  • حسین زرندی
    0

    باسلام .ما عرض این 10سال هیچ سهامی دریافت نکرده ایم درصورتی ک ازکسانی هستیم ک نیاز مبرم داریم لطفا رسیدگی کنید.باتشکر

  • موسوی
    0

    سهام عدالت به چه افرادی تعلق می گیرد ما که تا حالا دریافت نکردیم بر چه اساسی می باشد؟

  • پروین
    0

    نخاستیم اقا الان پونصد هزار بدیم که چی بشه اینم رو بقیه اش که خوردین اونم شب عید دست مردم خالیه

  • اکبربرهمند
    0

    هیچ خبری درباره سهام عدالت به مانرسیده اسم مانیامده

  • مرجان طاهری نیا هستم
    0

    با سلام وخسته نباشید ما اصلا سهام عدالت نگرفتیم هر زمان برای ثبت نام رفتیم گفتن نوبت شما نیست پس حق ماوبچه هام چی میشه ممنون

  • مریم
    0

    این چه وضعشه.‌همش کمیته بهزیستی .اینجا هم که میگید سود سهام سال ۹۶برای کمیته و‌بهزیستی اگه کمی تحقیق کنند وضع بیشتر کمیته ای ها بهتر از مردم عادی با حقوق کارگریه این که عدالت نیست سری اول هم سود به اونا و بازشستگان دولت دادند بازنشسته ها که خودش حقوق بگیرند سر پیری چی خرجی دارند دیگه بازتا بخواد نوبت مردم عادی بشه یه طرح ده سال دیگه اجرا میشه

  • ایت اله علایی
    0

    چرا به ما سهام تعلق نگرفته

  • حمید کریمی کوچی
    0

    سلام من که اخر شماره ملیم ۷ هست و زمانش گذشته، دوباره ایا میتونم صورتحساب بگیرم در صمن دو تا بچه دیگه هم دارم که یکیش۹۰ ودیگری ۹۴ به دنیا اومده ایا شامل اونا هم میشه

  • حسن
    0

    خدایش اگه یه کم به فکر کارگر های این کشور باشید بد نیست آقایون مسول بیاید یه ماه مثل ما کارگران زندگی کنید بخدا از هر چی زندگی هست سیر میشید بابا کارگران هم آدمند دولتی ها و کشوری ها که وضعشون از ما کارگران خیلی بهتره حداقل امنیت شغلی دارن ما چی داریم نه وام داریم نه مزایا داریم نه امنیت شغلی داریم البته کو گوش شنوا آه آه آه آه از دل ما چی بگم .....

  • شهریار
    0

    اینجا چیزی به من شما نمیرسه اول خانواده شهید وغیره حالاهم مدافهان حرم دیگه شورشو دراودن فقط اونا ایرانی هستن وبس

  • مجید حیدری
    0

    اقا خداوکیلی یکم ساده تر و ب طور واضح درباره سهام عدالت حرف بزنید اصلا معلوم نیس چی ب چیه

  • معصومه دیندار
    0

    چراهمه چیزمال کمیته وبهزیستیه قشرکارکرباحقوق850000چکارکنه سبدکالاهم مال بالاست پس ماچی به چی دلمون خوش کنیم

  • میرزایی
    0

    سودسهام عدالت بدهندباورکردنش خیلی مشکله

  • محمدرضا ایرانپور
    0

    باسلام اقا اینقد بهونه نیارید همینه که هست

  • مهسا
    0

    سلام،واریزسهام عدالت هربرج واریز میشه یا همون هرده سال مبلغی میدن تا یه قرن دیگه شوهرم بیماری ام اس دارن کسی رو ندارم خرج زندگی دربیاورد فقط خرج زندگی و دارو دکتر همون یارانه هست لطفا به فکر همه باشید

  • سعید
    0

    کدام کارگر فقط ب کارگران ساختمانی سهام دادن بقیه کارگران نگرفتن این سهام بی عدالتیه نه سهام عدالت

  • زهرا نظری
    0

    سهام عدالت من دارم منتها تا به حال سودی نگرفتم از کجا وکی به من تعلق میگیره

  • مهین
    0

    باسلام من ک کمیته ای هستم چرا الان باید با بابام باشم و جدا ثبت نام نکردن واسم

  • علیرضا
    0

    کدوم سود؟ امروز رفتیم سایت. میگه باید 500 هزار تومان به حساب دولت واریز کنی تا تازه سهامت تکمیل بشه!!!! دلتون خوشه سود میدن!!!!این خبرا نیست

  • وحید رستمی
    0

    سلام، ما که موفق به ثبت نام سهام عدالت نشدیم باید چکار کنیم مگر ما سهمی از این مملکت نداریم لطفا توی خبرگزاری ها اعلام کنید کسانی که ثبت نام نکرده اند باید چکار کنیم متشکرم

  • حمید رضا طاهری
    0

    سلام. من یادمه که یه برگه داده بودن. ولی الان پیداش نمیکنم. باید چیکار کنم. راسی واسه بچم که تازه بدنیا اومده. چجوری میشه. سهام عدالتش

  • حسین محمدزاد
    0

    با عرض سلام خسته نباشید دخترم که دو سالشه سهام نداره میتونیم ثبت نام کنیم

  • علی محمدی نیا
    0

    من فکر میکنم کسی حاضر نباشه532هزار تومان بده پس بهتره دولت یه فکر اساسی بکنه

  • مهدی توکلی
    0

    ازچه زمانی داده میشه سهام

  • م ...م
    0

    سلام بعد از مراجعه به کافینت ای فیش واریز به بانک چیه ما سر در نیاوردیم بجای اینکه بعد ده سال بقول خودتون سود سهام به مردم بدین از مردم پول میگیرین بیاین روشن کنید مردم بدهکارن یا این شرکتها

  • ایمان زمانی
    0

    ب اون دسته از کسایی ک مشمول هستند و سهام عدالت یا همان پول دریافت نکرده اند.تعلق میگیرد؟

  • احمدمالمیر
    0

    سلام ببخشید اقایون مسول ما که که بابامون 28ماه جعبه رفته هیچ سهامی یا حقوقی ندیدم از جهموری اسلامی الان من بخاطر مشکلات مالی ن سر بازی تونستم برم توان خریدم ندارم سهام عدالتم پیشکش خودتون لطف کنید من ک الان متاهلم دوتا بچه دارم هزار نفر شاهد دارم بخاطر مشکلات خونوادم نتونستم برم ی لطف بکنید ی کمکی واس سربازیم بکنن اگه واقعا عدالت وجود داره

  • amin
    0

    با سلام و تشکر فراوان .خواهش میکنم به داد مردم برسید خصوصا کسانی که بیمار در منزل دارن.سپاس

  • فرهاد
    0

    می شه بدونم کی برداشت می شه این سهام عدالت??

  • کیایی
    0

    سلام خسته نباشید ما اصلا سهام عدالت نداریم باید چکار کرد ثبت نام نکردیم کجا باید رفت دوتا بچه دارم با این همه مشکلات با تشکر

  • شهناز غذيرپور
    0

    سلام سري اول من سود سهام كه مبلغ ٤٠هزار تومن بود مراجعه كردم اسمم نبود چون زماني كه ثبت نام كردم شاغل بودم ولي زمان برداشت سود بازنشسته شده بودم وگفتن اسمت نيست لطفاً براي جواب ب كجا مراجعه كنم

  • یاسین
    0

    سلام ما یه ماشین شرایطی خریدیم یه خانواده سه نفری هستیم اجاره خونه میدیم تو هزینه خودمون موندیم همه چی مال ما نیست مال بهزیستی و خانواده شهدا و...پس مردم عادی چی اینا چه حقی دارن

  • محمدعلی ستاکه
    0

    سلام وقت بخیر اینکه میگین کمیته بهزیستی بخدا هستن در کشور که با سیلی صورتشونو سرخ نگه میدارن حتما باید بری کمیته که فکر کنن بدبختی ماهی یک ملیون حقوق دارم بخدا ماهی پانصدهزار کرایه خونه قسط دارم یخچال خونم سوخته پول ندارم درستش کنم از من بدبختر هست

  • مجید کاملی
    0

    ما از اول نگرفیم.کی به ما که 3نفریم میدن.میگن پول واریز بکن .پولم کجا بود .ماهی800دارم حقوق میگیرم300کرایه میدم.300اجاره خونه میدم.چی میمونه.بخوریم که پول بدم.ندادین بمونه تومال تون.واگذار آقا امام رضا(ع)

  • وحیداکبری
    0

    اقای جهانگیری انگارمیخادمال پدرشوبده به مردم که زورش میادبگومردیکه این مردم باعث سرکاررفتن شماهاشدن

  • سکینہ کردمم
    0

    مستئمری بگیر سازمان بازنشستگان شھردار تھران ہستم 29)6)85 ٹبت نام کردم سودی دریافت نکردیم ۔

  • م م
    0

    سلام کسانی که از شوهرشون جدا شدن وبرگه سهام عدالت بچش دست شوهرشه باید چیکار کرد

  • تقی زاده
    0

    سلام ما که هیچ درامدی از هیج جا نداریم گاهی یک کار کوچک کارگری انجام میدیم وبرا اجاره خونه ومخارج زندگیمون موندیم چرا هیچوقت بحساب نمیایم فقط خانواده های تحت پوشش بعضی سازمانها باید ازسهام عدالت و...... استفاده کنند

  • معصومه
    0

    تکلیف سهام کسانی که فوت میکنند چه میشود؟

  • بشیر محمدی
    0

    دوستان ظاهرا قرار نیست سود بگیریم بلکه باید مابقی طلب را به حساب دولت واریز کنیم تا برگه سهام ازاد شود میگذاشتند تا از محل سود برگه سهام ازاد شده تحویل مردم میشد بهتر بود

  • حسين مهرى
    0

    سلام من چجورى ميتونم سهام عدالت دريافت كنم كارگر ساده هستم و بيمه تامين اجتمايي دارم

  • قاسم خواجوندسریوی
    0

    آیا منم ثبت نام هستم برای سهام عدالت؟

  • محمدرضا
    0

    این چه کمیته امداد وچه بهزیستی وچه غیره بود جگرمون درآمد به عنوان شوراهای روستاها ولی یک بیمه نداریم چون روستایی وبدبختیم همه ی شکایت‌هارا در روستاها شورا حل میکند .حقوق را به شورای حل اختلاف میدن مگر شوراهای روستاها چی شان از شوراهای شهر کمه خدا هدایتتان کند!!

  • مهسا
    0

    سلام سهام عدالت رو جلوی سال میدن یابعد از سال نو تحویل مردم میدن

  • مجيد
    0

    آنهاكه هنوزثبت نام نشدهاند چي

  • اصغـر
    0

    سلام وقت بخیر، من تا حالا سهام عدالت نگرفتم،والان ازدواج کردم و بچه هم دارم، حلا منو راهنمایی کنید که چطوری به همراه خانواده ام میتوانم این سهام رو بگیرم،درضمن کارگر ساده خدمات شهری هستم.

  • حسین عبدالمالکی
    0

    من تا حالا ثبت نام نکرده ام باید چه کار کنم

  • حسین
    0

    مردم گشنه شدن بدادشون برسین ای کاغذبازیا چیه حالادل مردم خوش کرده برای اخر 96که میخواد 32تومان بده

  • خ. رییسی
    0

    باسلام کجا باید برویم برای سهام قبل عید یا بعد عید . و تکلیف افرادی که فوت کردند چیه .؟؟؟؟؟؟؟

  • مریم شجاعی باغینی از کرمان باغین
    0

    باسلام خسته نباشید تاکی باید صبرکنیم تا به ماهم سهام برسه؟؟!

  • ایرج صنعی
    0

    بااسلام فرزند جانباز ۳۵ درصد متوفی هستم میخواهم برای سهام عدالت که به من تعلق میگیرد بیکار هستم اقدام کنم باید چیکار کنم منتظر جواب هستم

  • ایوب رحیمی
    0

    اگه سهام متعلق به مردم است پس چرا این ده سال هیچ سودی به مردم نداده اند

  • سیامک زندوکیلی
    0

    بابا کدام پول سهام خوب دوباره مطالعه کنید یعنی فعلا بایدبه ازای هرکاغذسهام نفری 486هزارتومان واریز حساب دولت کنیم تا شایدسال 96 اگرفرجی خاصل شدکه نمیشودخریدوفروش ان رامجازکنند که قول میدم تا خود احودی نژادبرنگردد هیچکس ازاین سهام بازی سردرنمی اورد بیخودی روستا بازی وشهربازی نکنید همه سرکاریم

  • علی
    0

    بابا کدام پول سهام خوب دوباره مطالعه کنید یعنی فعلا بایدبه ازای هرکاغذسهام نفری 486هزارتومان واریز حساب دولت کنیم

  • سراج
    0

    خوب مسولین عزیز نمی تونین این 432 تومن رو از سهام کم کنید اخه رو سهام ام نوشته 1 میلیون دارم

  • م.آزادی
    0

    سلام واقعا این سهام عدالت رو میدن یا مردم بدبخت رو مثل سبد کالا گذاشتن سر کار؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

  • اسحاق جمشیدزهی از ایرانشهر
    0

    ببخشید گفتی قبل از سال سودش رامیدی گفتم شماره حساب کجا باید بدیم ممنون میشم راهنمای کنید

  • ع
    0

    حالا بذار رای بدیم......

  • ابراهیم شریف
    0

    باسلام چرا به کارگران شرکتی سهام عدالت نمیدهند

  • اسلام پیروز است
    0

    متاسفم براتون درست در زمان انتخابات مطالبات آنچنانی به مبلغ 508هزار تومان از هر نفر یعنی کمک به دولت برای پیروزی در انتخاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • اسلام پیروز است
    0

    متاسفم براتون درست در زمان انتخابات مطالبات آنچنانی به مبلغ 508هزار تومان از هر نفر یعنی کمک به دولت برای پیروزی در انتخاب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • محمد محمدی
    0

    بعد انتخابات با حتمال یکصدم درصد میدن!!!!

  • زکیه امیرشامی
    0

    خوهش میکنم اقدام به پرداخت سود سهام تلاش کنید جراحی دارم دلم به امید این سهام است

  • غریب
    0

    وقت انتخابات شده بازی های سهام وحق مردم شروع شده وقت وقت در حد حرف و سرمردم را گرم نگه دارنداینها کی حق مردم را دادن این دومیش باشه

  • کریم مددی
    0

    بیخیال بابا

  • عباس
    0

    سلام من تاکسیران هستم درسالهای گذشته چندین مرتبه برای ثبت نام رفتم امامیگفتن سایت بسته است تکلیف ما چیست ایا به ما هم تعلق میگیرد چه باید بکنم؟

  • بازنشسته
    0

    بعنوان یک بازنشسته شرمنده اهل و عیالم شب عید توان خرید ندارم اگر بدادم نرسید .واقعا من نای دیدن گل رخسار نوه ها یم نیستم ./.با اینکه می دانم .................................

  • غریب
    0

    خدا خیرشون نده مردم را الکی دل خوش می کنید چرا؟ یه پول کافی نت و من رفتم وارد کردم گول می زنه که اگه می خواهین مالک کل سهام بشین کلید صدور قبض را فشار دهید .وارد شدم می گفت چه مبلغی می خواهید پرداخت از 10هزار به بالا .ما نه یارانه می خواهیم نه سهام قیمتا برگردن به قبل ما یارانه و سهام را به دولت می دیم

  • بنده خدا
    0

    پس این سهام چی شد نکنه سرکاریه مردم شب عید دلشون به همین سهام خوشه میدونید یانه ای مسلمان ها

  • محمدشریفی
    0

    من ادم ضعیفی هستم خیلی بدهکارم برای مردم

  • حمید
    0

    شماروبه خدااگرمیخوادسودسهام به مردم بدیدیک ساعت زوترهمه چشم انتظاراین سهامی که شمامیخوادماکه خودمون ازچشم انتظاری خسته شدیم اینقدرنگیدتیریامردادچون دوره توهمین اردیبهشت بدیدکه دل مردم شادبشه

  • س
    0

    کی واریز میشه

  • حمید فحل
    0

    کی سودسهام عدالت به اسممون واریز می شود

    نظرات شما -
    • رجب
      0

      سهامعدالت یعنی کشک

  • سلیم سینگر
    0

    ما مردیم انتضا

  • جعفری
    0

    سلام مگه فقط کمیته امدادمستضعف داردبه ان خدایی که اقای فتاح میگه ما عده ای هستیم که به کمیته امدادیها میگیم سرمایه دار برای راحتی خودشان هرچه هست میدن کمیته امداد

  • رضاقربانی ساوجی
    0

    جانباز هستم با سه فرزنددخترده سال سهام عدالت دارم یکبار هم سود نرگرفتم همش وعده

  • نرگس یوسفی
    0

    اصلا نمیخادبدین مردم ازاری میکنید

  • وحید تبریزچی
    0

    جمعیت کشور ما 80 ملیون نفره چطور شده سود سهام ها 350 میلیارد رسیده اصلا با عقل جور در نمیاد متاسفم براتون

  • د.ک
    0

    صنار بده آش.به همین خیال باش‌.سود کجابود.ملت ۳۸ساله که سرکارن.اللهم عجل لولیک الفرج

  • مریم مزارزهی
    0

    س باعرض خسته نباشی من سهام عدالت ندارم من بایدچه کارکنم‌

  • نوشین
    0

    هر که شکم پر باشه بخوابه هیچ فقیری که گرسنه بخوابه درک نخواهم کرد مخصوصا اونایی که در راس کار باشند

  • شهین مرادیچ
    0

    چرا ما همیشه از سهام سبد کالا بی بهره هستیم چرا دولت فکر مارو نمیمن فقط به فکر خودش

  • جاسم
    0

    سلام من سهام عدالت ندارم ثبت نام کردم حالا از کجا بدانم ثبت هستم یا نه شرکت سهام عدالت ایرانشهر همه مردم پرونده تشکیل دادند پول گرفت الان یک ساله بسته شد پس از کجا بفهمیم ثبت شدیم پیگیری کنید

  • افسانه محمدزاده تازه کنده
    0

    سلام چراسهام راواریزنمیکنید

  • پژمان آذری
    0

    من سهام عدالت دارم اما فعلا خبری نشده.لطفا راهنمایی کنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها