بیمارستان شهدای پاکدشت افتتاح شد

بیمارستان شهدای پاکدشت افتتاح شد

صبح امروز با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی و سیدحسین هاشمی استاندار تهران، بیمارستان شهدای پاکدشت به صورت رسمی افتتاح شد.

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در افتتاحیه این بیمارستان اظهار داشت: خوشحالیم که این بیمارستان افتتاح شد؛ ولی متأسفانه متوجه شدیم که فقط 100 تخت آن برای افتتاح آماده بود و هنوز 30 تخت به دلیل نداشتن کادر درمانی به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا پیشرفته‌ترین تجهیزات را برای بیمارستان تأمین کنیم، در این مورد بنده پیگیرهستم و به امید خدا اردیبهشت سال آینده به پاکدشت سفر می‌کنم.

وزیر بهداشت با اشاره به نیاز پاکدشت به بیمارستان و خدمات درمانی بیان کرد: در حاشیه بازدید از قرچک مردم می‌گفتند که انقلاب از آنجا آغاز شده است، ولی هنوز با توجه به جمعیت سیصد هزار نفری نتوانستیم یک تخت بیمارستانی داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: از شروع به کار دولت تدبیر و امید این شهرستان، 40 تخت بیمارستانی داشته که خدا را شاکریم که این تعداد افزایش یافته است.

وی با اشاره به گفت‌وگو با فرماندار پاکدشت گفت: در صحبت‌هایی که با علی صادقی فرماندار شهرستان پاکدشت داشتیم، جمعیت شهرستان پاکدشت را 400 هزار نفر اعلام کردند که با وجود این جمعیت هنوز در زمینه تخت بیمارستانی با کمبود مواجه است.

وزیر بهداشت افزود: برای پیشرفت شهرستان پاکدشت و تبدیل آن به یکی از قطب‌های اقتصادی کشور باید تلاش کنیم تا در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت بیشتری داشته باشیم، امیدوارم رئیس‌جمهور‌، استاندار، فرماندار‌، شهرداری‌ها و خیرین عزیز پاکدشتی تلاش کنند تا زمینی به این مهّم اختصاص دهند تا بتوانیم بیمارستان دیگری احداث کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که برای جلوگیری از افزایش جمعیت تهران نباید به حاشیه پایتخت توجه کرد، این دولت افتخار دارد که برای ده هزار نفر از حاشیه‌نشین‌های پایتخت امکانات بهداشتی و درمانی را تامین کرده است.

وی تصریح کرد: تأمین اجتماعی باید در این حوزه مهم گام‌های موثری بردارد و برای ساخت بیمارستان مجهزی چون میلاد کمر همت ببندد و در این مسیر یاری‌رسان دولت باشد.

در ادامه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهار داشت: تاکنون چند بار برنامه‌ریزی کردیم تا رئیس‌جمهور به پاکدشت سفری داشته باشند، ولی اتفاقاتی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه در سفرهای استانی جنبه تشریفات مهم نیست، بلکه آنچه به تصویب می‌رسد بسیار مهم است افزود: اقدامات دولت در مفهوم دولت و ملت خلاصه می‌شود و باید بیان کرد که وظیفه مهم دولت اجرای بهداشت و مهم‌تر از آن اجرای عدالت می‌باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: به منظور پیشبرد عدالت در حوزه بهداشت و درمان گام‌های جدی برداشته شده و دسترسی به سلامت و بهداشت و درمان بهتر شده است که شاخص‌های سلامت در کشور را به خوبی نشان می دهد.

نهاوندیان ادامه داد: در عین حال که در بالا بردن کیفیت و کمیت تلاش کردم، سعی شده تا از هزینه‌های اضافی که از جیب مردم پرداخت می‌شود جلوگیری کنیم؛ باید توجه داشته باشیم که عدالت در کنار رشد تأمین می‌شود و کارنامه حوزه سلامت در دولت تدبیر و امید بسیار درخشان است و در این دولت عدالت یک شعار نیست.

وی تصریح کرد: نگاه اعتدال یعنی جامعه‌نگری و تلاش برای تحقق این اصل مهم؛ برخی می‌گویند که این دولت تمام همتش را در کاسه برجام گذاشته در حالی که در عمر این دولت خدمات مهمی از جمله کاهش تورم و بالا‌بردن رشد اقتصادی کشور صورت پذیرفته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به خدمات دولت به جانبازان بیان کرد: خدماتی که دولت تدبیر و امید در پرداخت حقوق جانبازان انجام داده است، بی‌سابقه بوده‌، این دولت تلاش کرد تا تورم 40 درصدی را به 7 درصد برساند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها