طرح "همیار امداد" به شکل پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود

طرح "همیار امداد" به شکل پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود

شهرام میرزایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طرح‌های امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی از 25 اسفند ماه آغاز می‌شود و تا 17 فروردین‌ماه سال 96 ادامه می‌یابد.

وی تعداد پایگاههای ثابت و سایر در سطح استان زنجان برای خدمات نوروزی به مسافران را 16 مورد برشمرد و گفت: 360 نفر امدادگر و نجاتگر در این طرح همکاری می‌کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به استفاده از 19 دستگاه آمبولانس، 12 خودروی کمکدار و 8 دستگاه خودروی نجات ابراز کرد: 8 پیرانپزشک نیز در طرح‌های نوروزی به کمک جمعیت هلال احمر می‌آیند.

وی استقرار بالگرد و تیم امداد هوایی را از ویژگی‌های متمایز طرح نوروزی امسال عنوان کرد و افزود: ندای امداد با شماره 112 و مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات آماده پاسخوگی به هموطنان است.

میرزایی با اشاره به استقرار تیم امداد و نجات کوهستان و تیم توانا در محورهای مواصلاتی استان زنجان بیان کرد: 14 دوره آموزشی تخصصی ویژه نجاتگران و پرسنل شرکت کننده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی برگزار شده است.

وی با مهم خواندن حفظ ایمنی و سلامت مسافران نوروزی و تقویت فرهنگ آموزش تصریح کرد: طرح "همیار امداد" امسال برای نخستین بار به شکل پایلوت در استان زنجان به اجرا درمی‌آید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه افراد هفت تا 12 سال گروه هدف طرح همیار امداد را تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: همیاران امداد نکاتی در مورد اقدامات قبل از سفر و حین سفر را می‌آموزند و آن را به خانواده خود انتقال می‌دهند.

وی تکمیل فرمی با رعایت نکاتی مانند، همراه داشتن جعبه کمک‌های اولیه، همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه و گرمایش آن و نیز همراه داشتن خوراک و لباس مناسب را از موارد مهم قبل از سفر در طرح همیار امداد برشمرد.

میرزایی با اشاره به اینکه کارت و کلاه مخصوصی به همیاران امداد اهدا می‌شود، بیان کرد: در حین سفر نیز این افراد باید نکاتی مانند بستن کمربند ایمنی، رانندگی با سرعت مجاز، عدم استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی و حفظ خونسردی در مواقع بروز حادثه را به والدین خود گوشزد می‌کنند.

وی تعداد مدارس منتخب برای اجرای طرح همیار امداد را 20 مدرسه در استان زنجان برشمرد و گفت: تعدادی از مهدهای کودک نیز این طرح را اجرا می‌کنند و در پایان برگه‌های دانش‌آموزان جمع‌آموری و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال 900 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان به همکاری دعوت شدند تا در راهنمای مسافران نوروزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح موفق کمپین نه به تصادفات جاده‌ای ابراز کرد: 52 هزار نفر در سطح کشور این طرح را امضا کردند.

میرزایی با اشاره به اجرای طرح "بهرفت" یا بهبود رفتارهای ترافیکی بیان کرد: سال گذشته 53 هزار و 900 نفر به پست‌های هلال احمر مراجعه کردند.

وی به پرپایی خیمه‌های نماز و خدمات طرح "سجاب" اشاره کرد و گفت: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر به ایستگاه‌های سلامت و بیش از 4 هزار نفر به ایستگاه‌های کودک مراجعه کردند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها