مومنی شریف: نویسندگان دفاع مقدس یادآوران ایام الله هستند

مومنی شریف: نویسندگان دفاع مقدس یادآوران ایام الله هستند

مراسم "ستارگان اقبال" با محوریت پاسداشت بهناز ضرابی‌زاده نویسنده کتاب‌های " دختر شینا" و "گلستان یازدهم" و حمید حسام" نویسنده " وقتی مهتاب گم شد" و "آب هرگز نمی‌میرد" عصر امروز 16 اسفندماه با حضور محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، نویسندگان این آثار و جمعی از فعالان فرهنگی و اهالی قلم در حوزه هنری برگزار شد.

مومنی شریف در ابتدای این مراسم به عنوان این مراسم پرداخت و گفت: ستارگان اقبال عنوانی بود که رهبر معظم انقلاب درباره این دو نویسنده یاد کردند. دفاع مقدس بی‌شک از ایام الله است. ملت ما بارها حوادث آن روزگار عظمت و جلال الهی را بارها دیدند. اگر دفاع مقدس نبود آرمان‌ها و اهداف انقلاب فراموش می‌شد. معمولاً بعد از هر انقلابی جنگ ایجاد می‌شود تا اهداف آن انقلاب فراموش شود، اما با رهبری امام این جنگ باعث تقویت انقلاب شد. تحولی که در انسان‌ها ایجاد شد، به تعبیر امام فتح الفتوح انقلاب بود.

وی ادامه داد: بعد از جنگ امکان دارد آن روزها فراموش شود و آن انسان طراز انقلاب از خاطر رود، لذا ما نیازمند ادبیاتی هستیم که توانایی معرفی این انسان‌ها را داشته باشد. ادبیات بعد از انقلاب در حوزه نثر این توانایی را نداشت. اگر این ادبیات که رهبر انقلاب فرموده‌اند کشور را از ادبیات وارداتی غنی کرد، خلق نمی‌شد و شکل نمی‌گرفت، امکان داشت این ارزش‌ها فراموش شود. خدا توفیق داد تا از میان مردان جبهه این ادبیات شکل بگیرد. ادبیاتی که به شهدا می‌پردازد و مردم از آن استقبال می‌کنند. این از دستاوردهای بزرگ ادبیات بعد از انقلاب است.

رئیس حوزه هنری با بیان اینکه کسانی که از جنگ می‌گویند، از یادآوران ایام الله هستند، افزود: ما امروز در نبرد فرهنگی با دشمن به بازگویی آن روزهای شگفت نیازمندیم. این ابیات شریف است و امیدواریم دیگر حوزه‌های ادبی و هنری نیز از این ادبیات تاثیر بگیرند. رهبر معظم انقلاب با مطالعه کتاب‌ وقتی مهتاب گم شد، برای دیدار علی خوش‌لفظ مشتاق بودند. همچنین بعد از مطالعه " گلستان یازدهم" چندین‌بار در این مدت از شهید چیت‌سازیان یاد کردند که آخرین‌بارش همین دیدار . من شنیده‌ام که رهبر انقلاب در جلسه خصوصی نیز از این بزرگواران یاد کردند. وقتی کتاب " آب هرگز نمی‌میرد" را مطالعه کردند، فرمودند که اگر می‌توانستند برای دیدن آقای سلگی به همدان می‌رفتند. شوق رهبر انقلاب برای دیدار با این رزمندگان برای همه مسئولان درس است.

بهناز ضرابی‌زاده نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه من خودم را لایق این تجلیل نمی‌دانم، گفت: این مراسم تجلیلی از نویسندگان حزه پایداری است. امروز پاسداشت از ارزش‌های دفاع مقدس است. اگر به مجاهدت‌ها و زحمات بانوان مبارزی که در کوران انقلاب و جنگ تلاش کردند و حماسه ساختند، نپردازیم، پازل دفاع مقدس کامل نیست.

وی با اشاره به بیانات امام(ره) در رابطه با حضور زنان در انقلاب و اهمیت این حضور از لسان ایشان افزود: فتح الباب پرداختن به زنان مبارز این بیانات است. با مطالعه این بیانات متوجه می‌شویم که با پرداختن به نقش همسران و مادران شهدا تاریخ انقلاب کامل می‌شود. برای انقلابی ماندن باید نسبت به ارزش‌ها شناخت داشته باشیم. جهان، متلاطم است و لازم است که در این رابطه بیدار باشیم. خدا را شاکرم که روزی من را از این زندگی کوتاه در این راه قرار داده است. در همین مرور خاطرات کشف و شهدهای زیبایی را به من نشان می‌دهد. سعی می‌کنم قدردان این برکت باشم. همه ما مدیون این خانواده‌ها هستیم.

سردار شیرازی از دفتر مقام معظم رهبری دیگر سخنران این مراسم بود. وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که ر این مجلس حاضر شده‌ایم گفت: چه زیبا خانم ضرابی‌زاده گفت که این مجلس، مجلس تجلیل از ما نیست، بلکه مجلس تجلیل و پاسداشت ارزش‌هاست. خدا را شاکریم که در دوره‌ای زندگی کنیم و شاهد رشد دین اسلام باشیم و کسانی را درک کنیم که از همه چیز خود در این راه گذشتند و جانفشانی کردند و چه قبل و چه بعد از انقلاب صحنه‌های زیادی را با افتخار آفریدند که یکی از آنها دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به دیدار اخیر فعالان و دست اندرکاران راهیان نور با مقام معظم رهبری افزود: امروز دست اندرکاران راهیان نور با ایشان دیدار داشتند. رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است و خیلی جای کار دارد. در محافل خصوصی نیز رهبر انقلاب بر بزرگداشت صحنه‌های فداکاری در طول انقلاب و مخصوصا دفاع مقدس تاکید می‌فرمایند. ایشان فرموده‌اند که راجع به دفاع مقدس باید 50 هزار گروه کاری از جنگ تا الان فعال می‌شدند. بعد پرسیدند که تا الان چند گروه فعال شدند؟ در برابر انتظاری که ایشان دارند و واقعیت ما چه کار کرده‌ایم؟

سردار شیرازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پشتیبانی مردم از رزمندگان گفت: اینکه این عزیزان چه کردند تا از سیم خاردار نفس رها شدند و خدایی شدند، قابل فیلم کردن نیست. کسانی می‌توانند این را درک کنند که قدمی برداشته باشند. امیدواریم بتوانیم اثری ماندگار خلق کنیم. سمت و سوی جهان رو به سقوط است اما یک طرف به برکت خون شهدا نورانیتی ایجاد شده است. فرهنگ غلط این است که می‌گوید کاری کنید که مشهور شوید، برخلاف دین. هر هنرمندی باید از توانایی‌اش استفاده کند، ولی در دنیا فرهنگ غرب چیز دیگری به ما دیکته می‌کند. در چنین شرایطی مسئولیت کسانی که در اینجا توانایی دارند بیشتر می‌شود. رهبر انقلاب مانند شمع دارند می‌سوزند تا این واقعیت را به جهان نشان دهد. امیدواریم خدا به ما توفیق دهد تا در این راه بینشی کسب کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها