کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار/۳۰ درصد قیمت‌های فعلی کاذب است

یک مقام مسئول گفت:با توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت آجیل و خشکبار/۳۰ درصد قیمت‌های فعلی کاذب است

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران از کاهش ۱۰ درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ دلار در روز‌های اخیر، قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۱۰ درصد در بازار کاهش یافته است.

وی افزود: همه ساله در ایام پیک مصرف همچون شب یلدا و شب عید، نظارت بر مغازه داران از سوی اتحادیه، تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت تشدید می‌یابد تا گران فروشی از سوی صنف صورت نگیرد.

احمدی با اشاره به اینکه قیمت پسته، بسته به نوع آن متفاوت است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو پسته از ۹۰ تا ۲۵۰ هزار تومان در مغازه‌ها به فروش می‌رسد که فروش با نرخ‌های متفاوت از یک مغازه به مغازه دیگر به معنای گران فروشی نیست، بلکه اختلاف قیمت بسته به نوع، جنس و کیفیت محصول متغیر است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار ادامه داد: علی رغم کاهش ۱۰ درصدی نرخ آجیل و خشکبار، انتظار می‌رود که قیمت اقلام به نرخ واقعی خود برسد تا امکان خرید برای مردم فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد قیمت کنونی اقلام آجیل و خشکبار کاذب است، افزود: با استمرار روند کاهشی نرخ دلار انتظار می‌رود که تا شب یلدا حباب کاذب قیمت آجیل و خشکبار بشکند تا رونق مجددا به بازار بازگردد.

احمدی در پایان تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از اعضای صنف از دریافت مجوز انصراف دادند چرا که در گذشته یک مغازه خشکبار فروشی با ۵۰ میلیون تومان راه اندازی می‌شد، در حالیکه در شرایط فعلی با ۵۰۰ میلیون تومان دیگر نمی‌توان یک مغازه را افتتاح کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها