دروغ بزرگی که منجر به خودکشی یک دانشجو شد/ سرانجام بورسیه های دولت دهم چه شد؟/خسارت مادی و معنوی به دانشجویان چگونه جبران می شود؟ + فیلم

بورسیه‌های دولت دهم، مسئله‌ای بود که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مجامع علمی و سیاسی کشور برای سیاه‌نمایی جریانی خاص مطرح شد.

دروغ بزرگی که منجر به خودکشی یک دانشجو شد/ سرانجام بورسیه های دولت دهم چه شد؟/خسارت مادی و معنوی به دانشجویان چگونه جبران می شود؟ + فیلم

بورسیه‌های دولت دهم، مسئله‌ای بود که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در مجامع علمی و سیاسی کشور برای سیاه‌نمایی جریانی خاص مطرح شد، تمام توجهات در این جریان متوجه شورای بورس دولت دهم می‌شد و تاکید بر اینکه غیرقانونی عمل کرده است.

در گزارش پر سروصدای وزارت علوم آمده بود که در اعطای بورس در حد فاصل سال‌های ۸۸ تا ۹۲ آمده، ۳۷۷۲ تن در حالی به چهار روش بورس دکترا دریافت کرده‌اند که هیچ یک بنا بر ‌قانون مصوب مجلس نبوده است.

این تهمت ها علیه عده ای جوان نخبه کشور منجر به خدشه دار شدن حیثیت و آبروی آنان شد و در آن زمان خبری مبنی بر خودکشی دانشجوی بورسیه ی کاشان عنوان شد.

دیوان محاسبات کشور در حکم نهایی خود درباره بورسیه‌های دولت دهم که به تازگی صادر شده است، تاکید کرد که تخلفی متوجه وزیر علوم وقت کامران دانشجو و شورای مرکزی بورس متصور نیست و این شورا در حدود وظایف و اختیارات قانونی عمل کرده است.

براساس این گزارش،‌ مسئولین فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف هستند اگر بورسیه دانشجویی لغو شده است هزینه‌های آن را از محل تضامین و تعهدات اخذ و مراتب را به دادسرای دیوان محاسبت کشور اعلام کنند.

منبع: خبرفوری

15

حجم ویدیو: 10.29M | مدت زمان ویدیو: 00:04:32 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها