سه دانش آموز تبریزی برگزیده جشنواره خوارزمی شدند

طرح سه دانش آموز تبریزی به عنوان رتبه های برگزیده کشوری بیستمین جشنواره جوان خوارزمی معرفی شدند.

سه دانش آموز تبریزی برگزیده جشنواره خوارزمی شدند

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به موضوع طرح های دانش آموزان برگزیده در جشنواره خوارزمی گفت: عدنان بابکان رتبه اول کشوری با طرح «وب سرور انتخاب طرح های دانش آموزان تبریزی در جشنواره جوان خوارزمیJava Script " در گروه علمی کامپیوتر، ابوالفضل حمامی مقام اول کشوری با عنوان طرح «از چشم پنجره» در گروه علمی زبان و ادبیات فارسی و سینا چرتابی کاظم پور رتبه سوم کشوری را با عنوان طرح «موتور براشلس ۱۲ قطبی با مدار درایور الکترونیکی» در گروه علمی برق و الکترونیک این جشنواره کسب کردند.

جعفر پاشایی از شرکت ۵۴۳ طرح از آذربایجان شرقی در جشنواره خوارزمی خبر داد و عنوان کرد: در بخش دانش آموزی بیستمین دوره جشنواره جوان خوارزمی از مجموع حدود ۹ هزار طرح در سراسر کشور، از استان آذربایجان شرقی تعداد ۵۴۳ طرح با مشارکت ۶۶۲ نفر طراح ارائه شد که پس از داوری استانی در گروه های ۱۶ گانه علمی، ۵۸ طرح منتخب به مرحله کشوری راه یافت.

وی ادامه داد: در مرحله کشوری، طرح ها براساس مستندات ارائه شده مورد داوری اولیه قرار گرفتند که در این مرحله ۳۶ طرح از استان به دفاع حضوری طراحان دعوت شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۵ طرح از استان آذربایجان شرقی در بین ۵۲ طرح داوری نهایی کشوری قرار گرفتند، تصریح کرد: پس از داوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ۳ طرح از این استان در بین ۳۱ طرح برگزیده نهایی کشوری معرفی شدند.

پاشایی با اشاره به زمان برگزاری مراسم تجلیل از این دانش آموزان خاطرنشان کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره جوان خوارزمی و نمایشگاه آثار پژوهشگران، مبتکران ومخترعان ۲۶ آذر ماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها