شورای مرکزی موتلفه 6 سال جوانتر شد/ چهره های شاخصی که دیگر عضو شورای مرکزی نیستند

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: معمولا در همه احزاب به این شکل است که چهره‌های شاخص حزب در مجمع عمومی رای می‌آورند.

شورای مرکزی موتلفه 6 سال جوانتر شد/ چهره های شاخصی که دیگر عضو شورای مرکزی نیستند

محمدمهدی اسلامی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره انتخابات شورای مرکزی حزب موتلفه بیان کرد: به تعداد اعضای شورای مرکزی با توجه به تغییر اساسنامه که دوره گذشته به وجود آمد، پنج نفر اضافه شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره تغییرات گسترده‌ای که گفته می‌شود در شورای مرکزی این حزب به وجود آمده عنوان کرد: طبق قانون جدید احزاب چهره‌هایی که در دو حزب حضور دارند، باید یکی را انتخاب کنند و نمی‌توانند در شورای مرکزی دو حزب همزمان حضور داشته باشند. برخی از اعضای شورای مرکزی ما دبیرکل برخی از تشکل‌های دیگر هستند مانند آقای غفوری‌فرد، آقای عباس‌پور و... به همین دلیل اینها اصلا این دوره نامزد نشده‌اند.

اسلامی درباره حضور نداشتن برخی چهره‌های مطرح این حزب بیان کرد: معمولا در همه احزاب به این شکل است که چهره‌های شاخص حزب در مجمع عمومی رای می‌آورند. علت عدم حضور برخی از چهره‌ها هم همان‌طور که گفتم قانون جدید احزاب است. چهره‌هایی مانند آقایان غفوری‌فرد، عباس‌پور و مصری این دوره اساسا نامزد نبوده‌‌اند. مرحوم آقای شجونی هم فوت کرده بودند.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: برخی از چهره‌ها هم در این دوره رای نیاوردند، اما چهره‌های مشهور و طراز اول همه رای آورده‌اند.
او درباره اسامی 14 نفری که گفته می‌شود در شورای مرکزی نسبت به دوره قبل تغییر کرده‌اند، توضیح داد: نتیجه نهایی و اسامی به زودی از طریق روابط‌عمومی حزب اعلام می‌شود. معمولا پنج روز وقت شکایت وجود دارد و افراد می‌توانند نسبت به نتیجه اعتراض کنند، البته به ندرت پیش می‌آید که شکایتی وجود داشته باشد و تغییری حاصل شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه با تاکید به جوان‌گرایی این حزب تاکید کرد: تعداد جوان‌های شورا بیشتر و میانگین سنی پنج سال نسبت به پایان دوره قبل کمتر شده است.
او افزود: میانگین سال تولد اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه در دوره قبل 1336 بوده و این دوره به 1342 ارتقا یافته که این نشان‌دهنده پویایی حزب است، چراکه بعد از 55 سال از تاسیس و با حضور برخی از اعضای موسس که میانگین سنی حزب که از نسل اول هستند، اعضایی از نسل سوم انقلاب نیز رای آورده‌اند و تعدادشان بیشتر شده و بر همین اساس موجب افزایش میانگین سنی به 1342 شده است.
اسلامی ادامه داد: حضور زنان هم از دور پیش بیشتر است و در میان آنها زنانی از نسل سوم هم حضور دارند.
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره حضور پررنگ شهرستان‌ها و استان‌های موتلفه است که یک جنبه ملی‌تر را به شورا می‌دهد، چون به هر حال نمایندگانی از سراسر کشور حضور دارند و این کمک می‌کند که درک ما در زمان تصمیم‌گیری‌ها به یک نگاه ملی نزدیک‌تر باشد. این اتفاق موجب می شود که آفت مرکزگرایی که امروز در بسیاری از نهادها دیده می‌شود در موتلفه کم‌تر رخ دهد.

منبع: اعتماد آنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها