مقدمات ثبت جهانی دره خرم‌آباد فراهم شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: مطالعه اهمیت دره خرم‌آباد در توسعه پایدار گردشگری استان انجام و زمینه ثبت این دره تاریخی در فهرست آثار جهانی فراهم شد.

مقدمات ثبت جهانی دره خرم‌آباد فراهم شد

سید امین قاسمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با مطالعات دره تاریخی خرم‌آباد با اشاره به انجام مطالعه اهمیت دره خرم‌آباد در توسعه پایدار گردشگری استان و فراهم کردن زمینه ثبت این دره تاریخی در فهرست آثار جهانی اظهارداشت: این پژوهش در دو جلد و به مدت پنج ماه برای انجام مقدمات ثبت جهانی دره خرم‌آباد انجام گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: این طرح با هدف مطالعه اهمیت دره خرم‌آباد در توسعه پایدارگردشگری استان انجام شد و نتیجه آن جهت برنامه‌ریزی و اقدامات آینده به عنوان اولویت‌های توسعه گردشگری مد نظر قرار خواهد می‌گیرد.

شهر خرم‌آباد یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر به شمار می‌رود، این شهر که قدمت آن بیش از 54 هزار سال می‌رسد غارهای آن روایتگر سکونت انسان‌های هوشمندی بوده که از این منطقه راهی قاره اروپا شده‌اند.

براساس مطالعات باستان شناسی که در گذشته در دره خرم‌آباد انجام گرفته قدمتی بین 20 تا 40 هزار سال پیش را نشان داده اما در آخرین کاوشی که هیئت ایرانی - اسپانیایی در دره خرم‌آباد و غار کلدر انجام داد، شواهد فرهنگی انسان هوشمند با قدمت 54 هزار و 400 سال به دست آمده است.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها