جلیقه زردها چه کسانی هستند؟ /درباره تظاهرات فرانسه بیشتر بدانید +فیلم

هزاران معترض فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون با جلیقه‌های زرد رنگ به خیابان‌ها آمده‌اند.

جلیقه زردها چه کسانی هستند؟ /درباره تظاهرات فرانسه بیشتر بدانید +فیلم

سیاست‌های حمایت کننده از ثروتمندان و فرار آنها از پرداخت مالیات، معترضان فرانسوی را در پاریس و دیگر شهر‌های این کشور به خیابان‌ها کشانده است.

گروه جلیقه زرد که به افزایش مالیات‌ها اعتراض دارند چندین هفته است که فرانسه و به ویژه شهر پاریس را عرصه اعتراض قرار داده‌اند.

تظاهرات‌های اعتراضی در فرانسه از هفدهم نوامبر (۲۶ آبان ماه) آغاز شده بود. رانندگان و شماری از اتحادیه‌های بازرگانی و احزاب سیاسی از عوامل محرک برای آغاز موج اعتراض ها در این کشور بودند.

بیش از ۶۰ هزار مامور پلیس برای کنترل و مقابله با معترضان فرستاده شده‌اند تا باجنبش جلیقه زرد‌ها و گسترش آن مقابله کنند.

اکثر معترضان از طبقه کارگر جامعه هستند و در اعتراض به شرایط سخت اقتصادی و هزینه‌های زیاد زندگی در فرانسه دست به تظاهرات زدند؛ به ویژه که طرح مالیات بر سوخت اخیر، شرایط اقتصادی این افراد را بیش از پیش فلج خواهد کرد.

میزان محبوبیت امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد خود رسیده است که بیشتر آن به دلیل حمایت از طرح تغییرات مالیاتی اوست که به نفع ثروتمندان بازنویسی شده است.

تظاهرکنندگان فرانسوی از جلیقه زرد رنگ به عنوان نمادی از بحرانی که مالیات بر سوخت ایجاد خواهد کرد، استفاده می‌کنند؛ چرا که رانندگان در فرانسه به طور قانونی ملزم هستند در صورت بروز شرایط اضطراری در جاده‌ها از این جلیقه‌ها بر تن کنند.

حکومت فرانسه اعلام کرد : افزایش قیمت مواد سوختی در فرانسه که از سوی جلیقه زردها مورد اعتراض قرار گرفت، لغو شده است.

15

حجم ویدیو: 9.25M | مدت زمان ویدیو: 00:03:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بهروز
    0

    وضعیت مردم ایران بهتر از مردم فرانسه نیست کاری بکنید ! من جوان سی پنج ساله امروز باید پس انداز بکنم تا فردا که سن سالم بالا رفت بتونم برا لقمه نونی نمونم ! اما الان این روزها حقوق میگیرم که فقط زنده بمونیم ! کاری بکنید چطوری بگیم ، آینده ما امروز سیاه تر از هر روز دیگر هست.

  • مجتبی
    0

    چه جالب مثل ایران به حرف مردمشون توجه کردن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها