پارلمان عراق در تعیین وزرای باقی‌مانده شکست خورد/ جلسه بعد روز پنجشنبه

پارلمان عراق جلسه رأی‌گیری درباره وزرای باقی‌مانده از دولت عادل عبدالمهدی را به پنجشنبه موکول کرد.

پارلمان عراق در تعیین وزرای باقی‌مانده شکست خورد/ جلسه بعد روز پنجشنبه

به نقل از شبکه سومریه‌نیوز، قرار بود پارلمان عراق روز سه‌شنبه جلسه‌ای برای رأی‌گیری درخصوص تعیین بقیه وزرای دولت عادل عبدالمهدی برگزار کند اما نمایندگان خشمگین این جلسه را ناکام گذاشتند. آن‌ها در مقر پارلمان شعارهایی علیه نامزدهای پیشنهادی عبدالمهدی برای وزارتخانه‌های باقی‌مانده سر دادند.

یکی از اعضای پارلمان گفت که بیشتر این نمایندگان عضو فراکسیون مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق هستند که به نامزدی فالح الفیاض برای پست وزارت کشور اعتراض دارند و برخی از آن‌ها نیز در لیست حیدر العبادی، نخست‌وزیر سابق عراق قرار دارند.

عبدالمهدی اعلام کرد که تنش و آشوب در مقر پارلمان مانع از تکمیل کابینه وی شده است.

در پی این تنش عبدالمهدی و وزرایی که قرار بود معرفی کند مقر پارلمان را ترک کردند و رئیس پارلمان نیز جلسه را به پنجشنبه موکول کرد.

این اتفاق عمق اختلافات میان گروه‌های عراقی بر سر پست‌ها را آشکار کرد. پیش از این اختلافات میان مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق و هادی العامری، رئیس سازمان بدر مانع تشکیل دولت شده بود. آنها بر سر نامزدی فالح فیاض اختلاف دارند. تاکنون تنها سرنوشت 14 وزیر از دولت عبدالمهدی مشخص شده‌ و هنوز وزرای هشت وزارتخانه تعیین نشده‌اند. بعد از انتخاباتی که ماه می برگزار شد صدر و العامری بزرگترین فراکسیون‌های پارلمان را در اختیار گرفتند.

عبدالمهدی روز دوشنبه در پیامی به رئیس‌ پارلمان عراق اعلام کرده بود که فالح الفیاض را به عنوان وزیر کشور و فیصل الجربا را به عنوان وزیر دفاع به پارلمان پیشنهاد می‌دهد.

از سوی دیگر نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق از تمامی گروه‌های سیاسی خواست اختلافات را کنار بگذارند.

وی از رخدادهای روز سه‌شنبه در پارلمان عراق به شدت ابراز تأسف کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها