خبری خوش برای معلولان

عظیم عراقی در همایش رور جهانی معلولان اعلام کرد: خوشبختانه بحث سرویس مدارس و خدمات در حوزه درمان و داروی معلولان در دستور کار قرار گرفت و در حال راه‌اندازی است.

خبری خوش برای معلولان

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی از راه‌اندازی سرویس‌ مدارس و خدمات‌دهی در حوزهدرمان خبر داد.

عظیم عراقی یکشنبه 11 آذر در همایش رور جهانی معلولان در همدان، در تشریح این خبر اعلام کرد: خوشبختانه بحث سرویس مدارس و خدمات در حوزه درمان و داروی معلولان در دستور کار قرار گرفت و در حال راه‌اندازی است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل بزرگداشت روز جهانی معلولان، نشان و اثبات توانمندی آنها است که این توانمندی در همه زمینه‌ها ثابت شده و موجب افتخار مردم ایران است که این موفقیت‌ها نشان‌دهنده مقاومت و عدم شکست آنها در برابر این محدودیت است.

عراقی عنوان کرد: اگر چه معلولیت یک وجه تمایز بین معلولان و دیگر افراد جامعه است اما همه انسان‌ها با هم برابر هستند و نباید هیچ تفاوتی بین آنها قائل بود.

وی از برابری عدالت در بین تمامی افراد چه معلول و چه سالم سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضا، آموزش و تحصیلات و دیگر امکانات باید برای معلولان مانند دیگر افراد فراهم باشد.

عراقی عدالت آموزشی را نکته بسیار مهمی در پیشرفت این افراد دانست و تأکید کرد: عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان معلول، باید مانند دیگر دانش‌آموزان باشد تا عدالت به معنای واقعی خود در عرصه آموزش و پرورش به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون 150 هزار دانش‌آموز در سطح کشور در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هر منطقه افراد معلولی هستند که نیاز به ادامه تحصیل دارند باید در هر منطقه مدرسه‌ای مخصوص برای آن‌ها بنا شود و از سرویس رفت‌و آمد استفاده کنند.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: توانمندی معلولان در کاروان ورزشی پارالمپیک با کسب مدال‌های رنگارنگ ثابت شد و این افتخاری برای تمام مردم ایران زمین است.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها