چگونگی واریز ۲۰۰ هزار تومان کمک جبرانی کارکنان

با وجود اخبار متفاوتی که در رابطه با شروع واریز رقم ۲۰۰ هزار تومانی در قالب بسته حمایتی به حساب کارکنان وجود دارد، اینگونه نیست که پرداخت به تمامی کارکنان در یک زمان مشخص انجام شود.

چگونگی واریز ۲۰۰ هزار تومان کمک جبرانی کارکنان

بسته حمایتی دولت که در دو بخش نقدی و کالایی توزیع می‌شود از آبان ماه در دستور کار قرار گرفت، به نحوی که اقشار کم درآمد وخانوارهای هدف از جمله تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد مشمول سبد کالایی شدند که با ساز و کار خاص خود برای آنها در چند مرحله توزیع می‌شود. اما برای کارکنان دولت کمک به طریق نقدی است به صورتی‌ که قرار شد کارکنانی که حقوق ماهانه آنها به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد هر کدام ۲۰۰ هزار تومان دریافت کنند.

در حالی برخی خبرها از این حکایت دارد که بسته حقوقی دولت از امروز (یکشنبه) پرداخت می‌شود و کارکنان هر یک ۲۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند که پیگیری از منابع مطلع از این حکایت دارد که پرداخت نقدی به کارکنان دولت به صورت یکجا انجام نمی‌شود و ساز و کار خاص خود را دارد.

این در حالی است که در اواخر آبان ماه سال جاری بخشنامه‌ای از سوی نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- به دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی که حقوق و فوق‌العاده‌های آنها از محل بودجه عمومی دولت پرداخت می‌شود ابلاغ و در آن تاکید شده است که در راستای اجرای مصوبه دولت در رابطه با کمک جبرانی به کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی که مجموع پرداختی ماهیانه به هر یک از آنها کمتر از سه میلیون تومان است، تا مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از طریق حساب‌های بانکی مرتبط با حقوق و مزایای کارکنان مشمول واریز شود.

با این تاکید که دریافتی زیر سه میلیون تومان منظور حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ ماهانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی در سال ۱۳۹۷ است.

در بخشنامه رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شده بود که دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی که حقوق و فوق‌العاده‌های کارکنان آنها از محل منابع عمومی بودجه سال ۱۳۹۷ پرداخت می‌شود مکلفند اطلاعات مربوط به مشمولین این مصوبه را تا پایان وقت اداری روز شنبه ۲۶ آبان ماه جهت انجام اقدامات لازم به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که سازمان برنامه و بودجه منابع لازم برای پرداخت این رقم ۲۰۰ هزار تومانی به حساب کارکنان مشمول را تامین و تخصیص داده است و هر زمان که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات مربوطه به کارکنان مشمول را در اختیار سازمان برنامه قرار دهند این سازمان با اعلام به سازمان هدفمندی یارانه ‌ها مبالغ مربوطه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

اما اینگونه نیست که فقط کارکنانی که سرپرست خانوار هستند مشمول دریافت این رقم ۲۰۰ هزار تومانی باشند و هر یک از کارکنان حتی افراد مجردی که تشکیل خانواده نداده‌اند در صورتیکه مشمول مصوبه هیات وزیران در رابطه با بسته جبرانی باشند مبلغ مربوطه را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است طبق بخشنامه‌ای که از سوی جهانگیری-معاون اول رئیس جمهوری - به دستگاه‌های ذیربط برای بسته حمایتی ابلاغ کرد، سازمان برنامه و بودجه مجاز شد برای کارکنان رسمی و پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی، لشکری و حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی ماهیانه آنها به کمتر از سه میلیون تومان می‌رسد کمک جبرانی از طریق حساب‌های بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز کنند.

این در حالی است که بعد از واریز حقوق کارکنان در آبان ماه، برخی بازنشسته‌ها و مستمری بگیران جبرانی ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده بودند، ولی وضعیت کارکنان مشخص نبود.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین حمیده نسب
    0

    سلام..۶۰۰هزارتومان برای کارگران مجرد هم هست یا فقط به افراد متاهل داده میشه؟؟؟ممنون میشم جواب بدین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها