گران‌ترین تئاتر سال معرفی شد

نمایش

گران‌ترین تئاتر سال معرفی شد

میانگین بهای بلیت نمایش‌های وست اِند لندن ۱۱۸ پوند و "همیلتن" با ۲۵۰ پوند گران‌ترین نمایش اجراشده در مرکز تئاتر بریتانیاست.

میانگین بهای بلیت نمایش‌های وست اند در حالی با ۱۹ درصد افزایش به حدود ۱۱۸ پوند رسید که تفاوت قیمت بلیت میان گران‌ترین و ارزان‌ترین نمایش بیش از ۲۳۰ پوند است. روزنامه استیج که رویدادهای حوزه تئاتر بریتانیا را پوشش می‌دهد، در گزارش سالانه خود از میانگین بهای بلیت اعلام کرد ارزان‌ترین نمایش با بلیت ۱۹ پوندی روی صحنه رفته و "همیلتن" با ۲۵۰ پوند رکورد گران‌ترین بلیت را به نام خود زده است.

گزارش سالانه استیج از ارزش بلیت تئاتر از سال ۲۰۱۲ منتشر می‌شود و امسال نخستین بار است که میانگین بهای بلیت از مرز ۱۰۰ پوند می‌گذرد. آلیستر اسمیث، دبیر روزنامه استیج می‌گوید: "یافته‌های ما نشان می‌دهد گران‌ترین صندلی‌ها هر روز گران‌تر می‌شوند اما میزان ارزان شدن ارزان‌ترین صندلی‌ها به شدت گران‌ها نیست. ضمن اینکه باید مشخص شود مشتری‌های صندلی‌های گران و ارزان به چه نسبت تغییر می‌کنند."

"کتاب مورمون‌ها" در شش سال گذشته گران‌ترین بلیت یک نمایش در وست اند لندن را در اختیار داشت؛ عنوانی که امسال با ۲۵۰ پوند به "همیلتن" رسید. این در حالی است که بهای بلیت همین نمایش در برادوی نیویورک تا ۶۶۰ پوند (۸۴۹ دلار) هم می‌رسد. گران‌ترین بلیت یکی از اجراهای نمایش "هری پاتر و فرزند نفرین‌شده" ۱۷۵ پوند بود. این نمایش به دلیل طولانی بودن در دو بخش اجرا می‌شود و تماشاگران باید برای هر بخش بلیت جداگانه بخرند.

سال گذشته آمار تعداد تماشاگران نمایش‌های وست اند برای نخستین بار به مرز ۱۵ میلیون نفر رسید. استقبال مردم بریتانیا از نمایش‌های روی صحنه لندن را می‌توان به وفور بلیت‌های نسبتا ارزان‌تر ربط داد. میانگین بهای بلیت‌های ارزان حدود ۹۰ پوند است که نسبت به گذشته افزایشی ۳۰ درصدی نشان می‌دهد. ضمن اینکه میانگین بهای بلیت "همیلتن" ۱۰۰ دلار یا کمتر است و برخی تماشاگران حتی می‌توانند با قرعه‌کشی صاحب بلیت ۱۰ پوندی شوند.

منبع: همشهری آنلاین

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها