اقشار آسیب‌پذیر سال آینده هم بسته حمایتی می گیرند

رییس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این حوزه را تعریف بسته حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر برشمرد.

اقشار آسیب‌پذیر سال آینده هم بسته حمایتی می گیرند

پوراصغری با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این راستا، در سال‌ جاری بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان از منابع هدف‌مندی یارانه ‌ها، علاوه بر اعتبارات پادارشده در ذیل دستگاه‌های حمایتی، فقط برای پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص یافته، به نحوی که از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی نزدیک به سه برابر شده است.

رییس امور سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین بیمه بازنشستگی را به عنوان یکی از ارکان مهم رفاه اجتماعی و ساماندهی صندوق‌های مربوط به منظور کاهش وابستگی صندوق‌های بیمه کشوری و لشکری به منابع عمومی و تقویت صندوق تامین اجتماعی از طریق تادیه بدهی دولت به تامین اجتماعی از جمله جهت‌گیری‌های عمده در بودجه سال ۱۳۹۸ برشمرد.

وی افزود: با توجه به موافقت‌های به عمل آمده در طرح تحول سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم در بهره‌مندی از خدمات سلامت، اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح در بودجه سال ۱۳۹۸ با وجود محدودیت‌های اعتباری پیش‌رو، تامین و پرداخت خواهد شد.

پوراصغری در پایان سخنان خود گفت: یکی از بخش‌هایی که وابستگی زیادی به ارز دارد، دارو و تجهیزات پزشکی است که با توجه به حیاتی بودن این موارد و امکان دسترسی به آنها، تامین ارز این بخش تا حد ۳.۵ میلیارد دلار، از جمله اقدام‌های مهم سال آتی خواهد بود.

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها