حمله به ظریف خودزنی است/ مجلس از ظریف حمایت می‌کند

رییس کمیته حقوق بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: حمله‌کنندگان به ظریف و دستگاه دیپلماسی دقیقا همان ضربه‌ای را به نظام وارد می‌کنند که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مخالفین منطقه‌ای به دنبال آن هستند.

حمله به ظریف خودزنی است/ مجلس از ظریف حمایت می‌کند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، با بیان این مطلب که در مجموعه وزارت امور خارجه دیپلمات‌های با تجربه و با سابقه خوبی تربیت شده و در این نظام فعالیت و خدمت کرده‌اند، عنوان کرد: بدون شک با توجه به پیشینه دکتر ظریف در وزارت خارجه چه از آن زمان که نماینده ایران در سازمان ملل بودند و چه فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف وزارتخانه داشتند، یکی از شاخص‌ترین و متخصص‌ترین دیپلمات‌های پس از انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: در بحث برجام و جمع کردن پرونده ایران در مذاکرات اتمی و تبعاتی که این اقدام برای کشور داشت، از جمله خروج از تحریم‌های سخت و بین‌المللی شورای امنیت، ظریف نقش کلیدی و فوق‌العاده‌ای را ایفا کرد. او علی‌رغم این‌که مقدورات بسیار اندک و معذوراتش فوق‌العاده زیاد بوده اما در این مدت خدمت بعنوان وزیر توانسته به نحو شایسته‌ای در فضای بین‌المللی و داخلی از قدرت و توانایی خودش و تعهدی که نسبت به نظام دارد استفاده کند و مسیر دیپلماسی ایران در خاورمیانه را باز نماید.

این عضو فراکسیون امید با تاکید بر این که «هجمه علیه ظریف خودزنی است» اظهار کرد: هیچ کجای عالم با وزیر امورخارجه‌ای که قراردادی با اهمیت برجام را به امضا رسانده، به این نحوی که با آقای ظریف رفتار می‌شود، رفتار نمی‌کنند و اگر به گذشته برگردیم، حتی زمانی‌که آمریکا از برجام خارج نشده بود، اروپا پایبند بود و بر پایه برجام ایران از تحریم‌های سازمان ملل خارج شده بود، باز هم علیه ظریف هجمه وجود داشت.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: زمانی‌که دستگاه دیپلماسی کشور قراردادی با عظمت و آثار جهانی برجام را به سرانجام رساند و شاهکار دیپلماسی را رقم زد نه‌تنها مستحق تهاجم و تخریب نبود بلکه اگر انصاف و عدالتی وجود داشت باید بعنوان یکی از ماندگارترین کارهای دیپلماسی خاورمیانه برجام را ثبت می‌کردند و به ظریف و همکارانشان توجه می‌شد اما همان زمان هم ظریف مورد هجمه قرار گرفت.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته‌ای که ظریف درباره CFT مطرح کرده، هیچ نهاد انقلابی و هیچ بخشی از نظام را محکوم نکرده و خود ظریف بخشی از بدنه نظام و حاکمیت است. منظور وزیر خارجه این بوده که ما در کشور دچار معضل پولشویی هستیم و این یک واقعیتی است که هم نهادهای امنیتی مختلف و هم در گزارشاتی که به کمیسیون قضایی آورده‌اند، خیلی‌ها این مسئله را تاکید کرده‌اند در کشور این مشکل را داریم و اگر ندانیم این عارضه و آسیب در کشور وجود دارد که نمی‌توانیم علیه آن اقدامی انجامی دهیم.

رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: ظریف نه نهادهای حاکمیتی و نه هیچ شخص حقیقی و حقوقی را متهم نکرده که اینچنین مورد هجمه واقع شده است.

وی تصریح کرد: وزیر امور خارجه بعنوان کسی که هم سابقه و تخصصش نشان می‌دهد یکی از لایق‌ترین مدیران جمهوری اسلامی است، یکی از مدیرانی است که حس وطن دوستی و توانایی‌اش نشان‌ می‌دهد فرد شاخصی در دیپلماسی خاورمیانه است و این هجمه‌ای که علیه ظریف صورت می‌گیرد بجز تضعیف دولت و نظام جمهروی اسلامی و تضعیف چهره نظام حاصلی ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افرادی در داخل کشور دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که آمریکا می‌خواهد، همان تخریبی را انجام می‌دهند که صهیونیست‌ها می‌خواهند و تضعیف و تخریبی را علیه سیاست خارجی کشور انجام می‌دهند که دشمنان ما می‌خواهند.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: بعنوان یک دانش‌آموخته‌ی روابط بین‌الملل می‌گویم کاری که انصافا ظریف با دست خالی و بسته با شهامت در حال جنگیدن در عرصه بین‌المللی است و به‌خوبی در حال صیانت از منافع و امنیت کشور است.

این نماینده مجلس بیان کرد: هر مدیر دیگری اگر بجای ظریف بود و تعهد، ایمان به انقلاب، اعتقاد به کشور و مردم را مانند ظریف نداشت، با این همه هجمه‌ای که علیه‌اش انجام می‌شود کار را رها می‌کرد اما دکتر ظریف همیشه با روحیه بالاتر و ایمان راسخ‌تر نسبت به گذشته برای راهی که در پیش گرفته تلاش می‌کند.

وی با اشاره به جو مجلس نسبت به ظریف خاطرنشان کرد: همانطور که تاکنون هر سوالی از دکتر ظریف مطرح شده و یا هر ابهامی پیرامون رفتار وزیر امور خارجه وجود داشته به مجلس آمده‌اند، صادقانه صحبت کرده‌اند و مجلس هم حمایت کرده، باز هم مجلس از آقای ظریف حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها