یک نماینده مجلس:

زندان در انتظار کسانی که به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عمل نکنند

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجازات زندان در انتظار کسانی است که به قانون منع به کارگیری بازنشستگان عمل نکنند.

زندان در انتظار کسانی که به قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان عمل نکنند

سلمان خدادادی٬ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری درباره اینکه چرا هنوز برخی از بازنشستگان پست‌های خود را ترک نگفتند گفت: آخرین روز حضور بازنشستگان در پست‌های مدیریتی خود امروز نیست و طبق صحبت‌های رییس سازمان بازرسی٬ آخرین مهلت حضور بازنشستگان ۱۵ آذر است. با اعتماد به آن موضوع در ۱۵ آذر بازنشستگان می‌توانند در پست خود باقی بمانند.

وی ادامه داد: من در جریان هستم که جابه جا شدند و سرپرست جای آن‌ها گذاشته شده است و اگر هم این تعداد مانده به خاطر این تفسیر قانون است.

این نماینده مجلس درباره روند جابجایی مدیران و نظارت بر جابجایی بازنشستگان کشور گفت: دیوان محاسبات کل کشور قرار است نظارتی بر این قانون داشته باشد. آخرین صحبتی که با دادستان دیوان داشتیم کارشکنی در این مورد دیده نشده و در بیشتر وزارتخانه‌ها این جابه‌جایی‌ها مشاهده می‌شود.

خدادادی درباره مجازات کسانی که به قانون عمل نمی‌کنند ادامه داد: قانون پیشبینی کرده که دادگاه می‌تواند برخورد کند و کمیته‌ای هست که رصد می‌کنه مجازات زندان داره اگر اجرا نکنند.

وی درباره اینکه چرا در ابتدا گفته شد که آخرین مهلت حضور ۲۶ آبان است و الان این تاریخ تغییر کرده گفت: ابلاغ مصوبه نیست. مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان مبنا نیست. بعد از ابلاغ بایستی در روزنامه رسمی چاپ شود و ۱۰ روز بعد از اعلام در روزنامه رسمی این حکم قابل اجراست. برای ما مجلسی‌ها ابلاغ مبنای قانون بود. ولی بر اساس قانون که تفسیر آن بر عهده مجلس و بازرسی است مبنای ابلاغ اجرا نیست و ثبت قانون در روزنامه رسمی کشور و ۱۰ روز بعد از چاپ لازم الاجراست. ما ۲۴ شهریور ابلاغ کردیم٬ ۲ ماه که تا ثبت طول کشید و ۱۰ روز هم بخواهید فاصله بیندازید می‌شود همان ۱۵ آذری که سازمان بازرسی اعلام کرد.

وی درباره حکم شهرداری و جابجایی افشانی گفت : افشانی تا ۱۵ آذر می‌توانند بمانند ولی چون شهردار انتخاب شده بحث سرپرست مطرح نیست. به طور کلی ۱۰ تا ۱۵ روز ابلاغ حکم شهرداری از وزارت کشور طول می‌کشد و باتوجه به اینکه شورای شهر به موقع شهردار انتخاب کرده دیگر بحث سرپرستی مطرح نیست.

منبع: خبرفوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها