دست‌فروشان به هیچ عنوان مورد قبول ما نیستند

دست‌فروشان به هیچ عنوان مورد قبول ما نیستند

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس ساعتی پیش در ارتباط با اعتراض کسبه شهر بومهن به فعالیت دست‌فروشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسبه به مواردی اعتراض داشته و امروز این موضوع را نشان دادند.

حیدری گفت: یکی از مشکلات آن‌ها فعالیت دستفروشان است که برای عبور و مرور خودروها و عابران پیاده ایجاد مزاحمت کرده به نحوی که در دادوستد مغازه‌دارها تأثیر می‌‌گذارد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسبه این شهر که مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، معتقدند که با پرداخت مالیات و عوارض و بعضاً اجاره‌بها، از سوی نظام اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت به رسمیت شناخته می‌شوند و توقع حمایت از محدوده فعالیت‌شان را دارند.

فرماندار پردیس با اشاره به برگزاری نمایشگاه فصلی و عدم وجود فضای مناسب برای دادوستد کسبه گفت: به حرمت کسبه شهر بومهن تصمیم گرفته‌ایم تا نمایشگاه بهاره فقط در شهر پردیس برگزار شود؛ ولی شرطی برای آن‌ها گذاشته‌ایم که مانند سال گذشته حال مردم رعایت شود.

حیدری تأکید کرد: در ایام پایانی سال طبق فرهنگ دیرینه مردم ایران، خرید و فروش افزایش یافته و همانگونه که طبیعت تحول پیدا می‌کند، زندگی مردم نیز حیات دوباره پیدا می‌کند، که این حیات مجدد وسایل و امکاناتی را نیاز دارد؛ اما بعضاً مشاهده می‌کنیم که در حق مردم اجحاف شده و برخی افراد دلال‌صفت امکانات موردنیاز را به چندین برابر قیمت عرضه می‌کنند.

فرماندار پردیس با بیان اینکه مکان نمایشگاه را طوری انتخاب کرده‌ایم که مردم شهرهای بومهن و پردیس به آسانی به آن دسترسی داشته باشند گفت: نمایشگاه بهاره را برای برقراری توازن و جلوگیری از اجحاف در حق مردم برگزار می‌کنیم تا اجناس با قیمتی منصفانه به دست مصرف‌کنندگان برسد و همچون سال گذشته به اصناف نیز اعلام کرده‌ایم تا با مردم مدارا کرده و ضمن درک شرایط و ارائه تخفیف ویژه با سودجویی کمتر اقدام به فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: دست‌فروشان به هیچ عنوان مورد قبول ما نیستند؛ ولی به علت وجود شرایطی خاص در شهر بومهن، فضایی فراهم شده تا این افراد نیز از این طریق به دنبال تأمین معاش زندگی خود باشند.

فرماندار پردیس دستفروشان را انسان‌هایی نیازمند و محترم خواند و تصریح کرد: دستفروشان باید قبول کنند عده‌ای برای مهیا شدن این شرایط هزینه و تلاش کرده‌اند، و آن‌ها نمی‌توانند بدون پرداخت هزینه و نادیده گرفتن دستاوردها و زحمات کسبه فعالیت کنند، به همین علت در مرحله اول تذکری به آن‌ها ابلاغ می‌شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: چون این دستفروشان که عزیز و هموطن ما هستند همواره از این طریق ارتزاق کرده و زندگی خود را تأمین می‌کنند، از آن‌ها می‌خواهیم که نظم و مقررات عمومی را رعایت کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها