میزان اعتیاد شما به اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام در آپدیت اخیر خود ابزاری را اضافه کرده است که به کاربران اطلاع می دهد که چه زمانی را روی این اپلیکیشن گذرانده اند.

میزان اعتیاد شما به اینستاگرام چقدر است؟

سلامت دیجیتال در شبکه های اجتماعی

در به روز رسانی اخیرا اندروید 9 یک نسخه بتا از برنامه digital wellbeing وجود دارد که نشان می دهد چه زمانی را در این شبکه ها گذرانده اید. بر طبق این تحقیق، آنها تائید کردند که یک ارتباط رابطه علی میان زمان صرف شده روی شبکه اجتماعی ( مانند فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت) و کاهش احساس رفاه افراد وجود دارد. هر دو داشبورد را می توان برای جلوگیری از اجرای برخی برنامه ها و مصرف بی رویه از آن اپلیکیشن در طول یک بازه یا یک دوره زمانی تنظیم کرد.

میزان اعتیاد شما به اینستاگراممیزان اعتیاد شما به اینستاگرام

بلافاصله پس از این تحقیق، اینستاگرام اعلام کرد که در آپدیت جدید خود به کاربر اطلاع می دهد که چه میزان زمان صرف شبکه های اجتماعی کرده است. صاحبان گوشی های ios نیز با اپلیکیشن ScreenTime app که در اندروید ios 12 وجود دارد می توانند هشدارهایی را در هنگام تماشای بیش از حد ویدئوهای یوتیوب و یا هر برنامه دیگر مشاهده کنند.

اینستاگرام ویژگی ای به نام Your Activity را در برنامه خود رونمایی خواهد کرد که کاربران اینستاگرام را قادر می سازد تا مدت زمانی که روزانه صرف این برنامه می کنند را بسنجد. همچنین به او اجازه می دهد که به طور موقت نوتیفیکیشن ها را متوقف کند. هنگامی که گوشی شما به روز رسانی اینستاگرام را دریافت می کند، می توانید با ضربه زدن بر روی منوی فشرده در گوشه بالای سمت چپ بالا، این قابلیت را تحت عنوان Your activity مشاهده کنید.این ویژگی میزان اعتیاد شما به اینستاگرام را می سنجد.

این ویژگی نیز مانند داشبورد Your time on facebook که توسط فیس بوک منتشر شده بود، توسط شرکت اینستاگرام منتشر خواهد شد. در این قسمت شما قادرید میزان استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام را مشاهده کنید و نوتیفیکیشن های آزار دهنده را بی صدا کنید.

امروزه افراد وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک و توئیتر می گذرانند و این ممکن است موجب آسیب روانی به کاربران است. شاید میزان استفاده از اینستاگرام هنوز در حد شبکه فیس بوک نباشد، اما با کمک چنین برنامه هایی می تواند به استقبال این موضوع رفته و کاربران را از اعتیاد به گوشی و شبکه اجتماعی آگاه کند.

منبع: کالاسودا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها