ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد

انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی‌ بر سوزانده شدن لاشه ۳۰۰ سگ در اطراف اهواز واکنش‌های بسیاری در بین کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت.

ماجرای سوزاندن سگ‌های اهواز تکذیب شد

در همین رابطه امروز اداره کل محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای سوزاندن لاشه‌های ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه پردیس اهواز را تکذیب کرد. انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی‌ بر سوزانده شدن لاشه ۳۰۰ سگ در اطراف اهواز واکنش‌های بسیاری در بین کاربران شبکه های اجتماعی در پی داشت. در همین رابطه امروز اداره کل محیط زیست خوزستان در اطلاعیه ای سوزاندن لاشه‌های ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه پردیس اهواز را تکذیب کرد.

ماجرای ۳۰۰ سگ سوخته در اطراف اهواز

نخستین واکنش‌های از سوی فعالان حقوق حیوانات مطرح شد که خبرگزاری ایسنا به نقل از نیما حسین‌زاده، فعال حقوق حیوانات نوشت: سه، چهار روز پیش عوامل شهرداری اهواز بیش از 200 قلاده سگ را در منطقه مهدیس کشته‌اند و شهروندان مشاهده کرده‌اند که بیش از 200 سگ آتش زده شده‌اند، اما نمی‌دانیم این سگ‌ها قبل از آتش زدن، به‌وسیله تیراندازی کشته شده‌اند یا با سم آنها را مسموم کرده‌اند.

علی بنی عگبه، رئیس اداره محیط زیست اهواز هم به ایرناپلاس گفت: کارشناسان اداره محیطزیست به محل رفته‌اند و خبر اعلام شده صحت ندارد و در محل تنها لاشه سه سگ مشاهده می‌شود که در کنار زباله‌های سوزانده شده سوخته است.

وی ادامه می‌دهد: معمولاً افرادی که زباله را بازیافت می‌کنند، آنچه را به دردشان می‌خورد جمع می‌کنند و بقیه را می‌سوزاند و لاشه سه سگ در مجاورت بوده که سوخته است. کارشناسان محیط زیست نیز بررسی کرده‌اند، موضوع صحت ندارد.

فرد منتشرکننده کلیپ سگ‌ها، کارمند اخراجی بود

محمدرضا قنواتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز نیز این موضوع را کذب اعلام می‌کند و می‌گوید: فردی که در فیلم در مورد سوزاندن لاشه سگ‌ها صحبت می‌‎کند را کاملاً می‌‎شناسد و او کارمند اخراجی فضای سبز است که چند ماه پیش از شهرداری اخراج شده است و قصد و نیتش از انتشار این خبر و فیلم مشخص نیست.

به گفته قنواتی افرادی که از لاشه 200، 300 سگ حرف می‌زنند به‌طور قطع درک درستی از این تعداد و حجم وسیعی که اشغال خواهد کرد ندارند؛ « شما خود آمار 300 سگ را تصور کنید. این آمار خیلی بالاست. چگونه می‌شود این تعداد را به‌یک‌باره اتلاف کرد، انتقال داد و سوزاند؟»

برخی از سلبریتی ها نیز با انتشار پستی در فضای مجازی به خبر انتشار کلیپ سوزدان سگ ها در اهواز واکنش نشان دادند.

واکنش قاسم‌خانی به کشتن و سوزاندن سگ‌ها

مهراب قاسم خانی از کشتن و سوزاندن سگ‌ها که اخبار آن در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود انتقاد و ابراز ناراحتی کرد.

مهراب قاسم‌خانی به سوزاندن سگ ها در اهواز واکنش نشان داد و نوشت: «الان من اجازه دارم از اینکه سیصد تا سگ رو اطراف اهواز سوزوندن ناراحت و عصبانی بشم یا باعث میشه یه مرفه سگ باز غرب زده اولویت نشناس باشم.»

واکنش پریناز ایزدیار به سگ کشی اهواز

پریناز ایزدیار با ابراز تاسف از این واقعه در اینستاگرام خود نوشت: «آفرين به شما كه دست شيطان رو از پشت بستين ، شهرداريهايى كه به جاى انجام وظايفشون و آباد كردن شهرها براى پر كردن جيباشون هر روز بيشتر به طبيعت و محيط زيست آسيب ميزنن و آخر هم زورشون به جاى دزدها و زمين خوارها به اين مخلوقات زبون بسته ى خدا ميرسه كه خيلى راحت با عقيم سازى ميشه جمعيتشون رو كنترل كرد ، اميدوارم تقاصش رو پس بدين»

واکنش دیگر چهره ها به این موضوع را در ادامه می بینید:

انتشار کلیپی از زنده سوزی سگ‌ها در اهواز موج اعتراضی گسترده‌ای علیه این موضوع به راه انداخت، که در این ویدیو پاسخ شهرداری اهواز به این شایعه را می‌بینید.

در جدیدترین اظهارنظر از سوی مسئولان مربوطه، اداره کل محیط زیست خوزستان توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

اداره کل محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای در پی انتشارخبر کشتن و سوزاندن لاشه‌های ۳۰۰ قلاده سگ در منطقه پردیس اهواز، ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد که راهکار کنترل جمعیت سگ‌های بی سرپناه، عقیم کردن آنها است.

این اداره کل، تعداد لاشه‌های یافته شده را در حد پنج تا شش لاشه اعلام و بیان کرد که به لحاظ قانونی، محیط زیست نمی‌تواند از متخلف یا متخلفان، به لحاظ این که سگ جزء حیوانات اهلی است، شکایت کند.

طی بازدید به عمل آمده رییس اداره کارون از محل، بین پنج تا شش لاشه سوزانده شده و طی بررسی انجام شده تا شعاع ۵۰۰ متری حریم محل، تعداد منتشر شده در فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی دیده نشده است.

محیط زیست خوزستان، ضمن ابراز ناراحتی ازکشته و سوزانده شدن این حیوانات در اطلاعیه اعلام کرد که خوشبختانه سمن‌ها و فعالان محیط زیست، همکاری موثری در حمایت از حیوانات اهلی به لحاظ تغذیه، رسیدگی و عقیم سازی با اداره کل محیط زیست استان خوزستان داشته و دارند و تاکید کرد که همه ما باید حق حیات رابرای سایر موجودات زنده قائل باشیم، و برای برخورد قانونی با متخلفان شاهد از بین رفتن خلاءهای قانونی دراین زمینه باشیم.

منبع: برترینها

1696

حجم ویدیو: 2.68M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها