۲ ضریح خیمه‌گاه در استان بوشهر رونمایی می‌شود+فیلم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به پایان ساخت دو ضریح خیمه‌گاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قاسم (ع) گفت: از این دو ضریح پس از رونمایی و چرخش در نقاط مختلف استان بوشهر به کربلا حمل می‌شود.

۲ ضریح خیمه‌گاه در استان بوشهر رونمایی می‌شود+فیلم

عبدالرضا مطاف با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردم استان بوشهر در بازسازی سه ضریح خیمه‌گاه شهدای دشت کربلا در استان بوشهر اظهار داشت: از 5 ضریح خیمه‌گاه حضرت امام حسین(ع) 3 ضریح آن در استان بوشهر با همکاری و تعامل مردم ولایت‌مدار استان بوشهر ساخته شده است.

وی با بیان اینکه ضریح خیمه‌گاه‌ قمربنی‌هاشم(ع) سال 1394 پس از ساخت در بوشهر و حمل در کربلای معلی نصب شد خاطر نشان کرد: ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در شهرهای بوشهر و برازجان ساخته شد و امروز از آن رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه این دو ضریح به رویت همه مردم رسانده می‌شود گفت: این دو ضریح در تمام شهرستان‌های10 گانه استان بوشهر چرخانده می‌شود و پس از زیارت مردم ولایت‌مدار استان از آن برای نصب به‌سوی کربلا حمل می‌شود.

مطاف تأکید کرد: تمام هزینه‌های ساخت این ضریح‌ها از محل نذورات و هدایا مردمی تامین شده است و هیچ‌گونه کمکی دولتی هزینه نشده است.

وی با بیان اینکه ساخت ضریح‌ها 10 مرحله می‌گذراند تصریح کرد: پس از طراحی در ستاد بازسازی عتبات عالیات، عملیات نجاری، قلم‌زنی مس، نقره و در نهایت طلاکاری شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان کرد:با افتخار دو هدیه معنوی مردم استان بوشهر به جایگاه والای شهید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت قاسم(ع) هدیه می‌شود.

منبع: تسنیم

763

حجم ویدیو: 48.60M | مدت زمان ویدیو: 00:03:32 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها