ارایه کمک‌های جبرانی به همه اقشار

یک کارشناس حوزه کار با تشریح علل تاخیر در اعطای کمک‌های جبرانی و بسته‌های حمایتی، گفت: در بحث اختصاص سبد کالا و واریز وجوه نقدی، نباید فرقی میان جامعه کارگران و کارمندان و بازنشستگان قائل شویم.

ارایه کمک‌های جبرانی به همه اقشار

حمید حاج‌اسماعیلی، درباره دلیل تاخیر در اعطای بسته‌حمایت غذایی و کمک جبرانی دولت اظهار کرد: دولت بابت این تاخیر دلایلی برای خود دارد و منتظر مشخص شدن تکلیف یکسری مسایل داخلی و خارجی است که بتواند بهتر در این زمینه تصمیم بگیرد که به‌نظر می‌رسد در روزهای آینده این امر محقق شود اما با منابع درآمدی خوبی که دولت از محل تفاوت نرخ ارز در ماه‌های اخیر به دست آورده است، باید هر دو کار را انجام بدهد و کمک‌های جبرانی و بسته‌های حمایت غذایی را میان اقشار محروم و گروه‌های کم‌درآمد توزیع کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمک جبرانی دولت به کارکنان و بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟ افزود: دولت علاقمند است که حمایت از کارمندان را در ردیف‌های بودجه‌ای تعریف کند و از طرفی دسترسی راحت‌تری به حساب‌های حقوق کارکنان خود دارد، به‌همین دلیل مصمم است که این مصوبه را در حوزه کارکنان و بازنشستگان اجرایی کند.

این کارشناس حوزه کار هدف دولت از اعطای کمک‌های جبرانی را حمایت غذایی در قالب کمک نقدی دانست ولی گفت که این اقدام مشکل بزرگ‌تری را برای دولت ایجاد می‌کند چون همه افراد کارمند رسمی نیستند که حساب حقوقی داشته باشند.

حاج اسماعیلی با بیان این که دولت نباید این تفکیک را قائل شود و حمایت از عموم مردم باید مدنظر قرار گیرد، گفت: دولت پیش از هر چیز باید بخش زیادی از جمعیتی را که اطلاعات آن‌ها ناشی از دریافت حقوق پایین است و افرادی که خارج از این برنامه جزو گروه‌های ضعیف هستند، پوشش دهد.

اخیرا هیات وزیران مصوبه‌ای را از تصویب گذرانده که بر اساس آن و به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور، «پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دولت و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری» صورت گیرد. به موجب این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه مجاز است برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری، لشکری و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آن‌ها کمتر از ۳۰ میلیون ریال در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آن‌ها واریز کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها