عزم کوالکام برای ساخت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای گوشی های میان رده

می‌دانیم که کوالکام پردازنده‌های تلفن همراه تولید می‌کند و بدانیدکه این کمپانی درساخت حسگرهای اثر انگشت ادغام شده در صفحه نمایش هم نقش دارد و این فناوری را در گوشی‌های میان رده وارد کند.

عزم کوالکام برای ساخت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای گوشی های میان رده

کمپانی کوالکام بخاطر ساخت پردازنده‌های خود بسیار معروف است اما بسیاری نمی‌دانیم که در پس فناوری ساخت حسگرهای اثر انگشت ادغام شده در صفحه نمایش، کوالکام هم نقش بسزایی داشته است. این نوع حسگر اثر انگشت در حال حاضر بر روی تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند وجود دارد اما در آینده قرار است حسگرهای اثر انگشت ادغام شده در صفحه نمایش را در گوشی‌های زیادی ببینیم.

همانطور که در شایعات قبلی هم می‌دیدیم، سامسونگ احتمالا قصد داشته باشد که در گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 خود یک حسگر اثر انگشت ادغام شده در صفحه نمایش تعبیه کند. این حسگر اثر انگشت که توسط کوالکام طراحی و ساخته می‌شود با داشتن تکنولوژی فراصوت (ultrasound) خود، کارایی و عملکرد بهتری از محصولات مشابه شرکت‌هایی چون Synaptics ارائه دهد. احتمال می‌رود این نسل از حسگرهای اثر انگشت ادغام شده در صفحه نمایش اواخر سال جاری میلادی و یا اوایل سال 2019 وارد گوشی‌ها شود و احتمالا سامسونگ اولین کمپانی است که از این نوع حسگر‌های اثر انگشت در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

همکاری کوالکام و سامسونگ نشان می‌دهد که احتمالا در سال آینده میلادی گوشی‌های میان رده زیادی را می‌بینیم که از این نوع حسگر اثر انگشت در خود بهره می‌برند. بنظر می‌رسد سامسونگ اساسا به ویوو و اوپوی سال 2019 تبدیل می‌شود و گوشی‌های مقرون به صرفه و دارای این نوع حسگر اثر انگشت را عرضه می‌کند.

رقبای کوالکام در این میدان (مثل مدیاتک) بیکار ننشسته اند و به طور مثال شرکت مدیاتک با شرکتی چینی به نام گودیکس (Goodix) در حال کار کردن بر روی طراحی حسگر اثر انگشتی مشابه با کوالکام است. این شرکت احتمالا تمایل داشته باشد با کمپانی‌های چینی سازنده گوشی‌های تلفن همراه چون هواوی، لنوو و شیائومی کار کند تا بتواند مزیت رقابتی قابل قبولی را نسبت به کوالکام کسب کند.

منبع: پلازامگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها