به بهانه پولشویی؛

انگلستان شمش های طلای ونزوئلا را آزاد نکرد

بانک انگلستان، به بهانه پول‌شویی، از آزاد کردن شمش‌های طلای ونزوئلا، که حدود ۴۲۰ میلیون پوند ارزش دارند، برای بازگرداندن به کارآکاس، سر باز زده است.

انگلستان شمش های طلای ونزوئلا را آزاد نکرد

روزنامه تایمز با اشاره به منابع آگاهی که نامی از آنها برده نشده است گزارش داده است که بانک انگلستان از آزاد کردن شمش‌های طلای ونزوئلا، که حدود ۴۲۰ میلیون پوند ارزش دارند، برای بازگرداندن به کاراکاس، سر باز زده است. مقامات انگلیسی در این زمینه به قوانین معمولی مبارزه با پولشویی استناد کرده‌اند.

پیش از این کاراکاس تاکید کرده بود که به دنبال این است که ۱۴ تن شمش طلای خود را از بانک انگلستان به ونزوئلا بازگرداند چراکه این نگرانی وجود دارد که آنها تحت تحریم‌های خصمانه آمریکا بر ضد این کشور آمریکای لاتین، قرار بگیرند.

روزنامه تایمز توضیح داد: این نگرانی وجود ندارد که آقای نیکولاس مادورو این طلا را که متعلق به ملت است بازپس بگیرد و آن را به نفع شخصی خود استفاده کند.

بر همین اساس، سه‌شنبه دو منبع آگاه به رویترز خبر داده بودند که ونزوئلا ۲ ماه است که به دنبال بازگرداندن طلای خود از گاوصندوق بانک مرکزی انگلیس به ونزوئلا است اما به علت مشکلات مربوط به به دست آوردن بیمه کشتی‌هایی که قرار است آن را حمل کنند، این اقدام فعلا انجام نشده است.

واشنگتن هفته گذشته دولت مادورو را به غارت دارایی‌های طلای ونزوئلا در شرایط بحران اقتصادی، متهم کرد و تحریم‌های جدیدی را بر علیه صادرات طلای این کشور وضع کرد.

ونزوئلا تلاش‌های سازمان‌یافته‌ای را برای تبدیل شدن به یک صادرکننده برتر طلای جهان انجام داده است. این کشور ۳۲ معدن طلا و ۵۴ کارخانه عمل‌آوری آن را به کار گرفته است تا مانند آن‌چه مادورو گفت، به دومین دارنده بزرگ طلای جهان تبدیل شود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها