۴۰ سازمان آلمانی از مرکل خواستند صادرات سلاح به عربستان را محکوم کند

به دنبال قتل روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی، ۴۰ سازمان آلمانی که در زمینه صلح فعالیت می‌کنند، از صدراعظم این کشور خواستند صادرات سلاح به عربستان را محکوم کند.

۴۰ سازمان آلمانی از مرکل خواستند صادرات سلاح به عربستان را محکوم کند

۴۰ سازمان آلمانی درخواست مذکور خود را در نامه‌ای که قصد دارند روز دوشنبه به آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تحویل دهند، عنوان کردند.

در ابتدای این نامه آمده است، با توجه به ترور جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی داخل کنسولگری کشورش در استانبول، به نظر می‌رسد، عربستان به ارزش‌های انسانی، آزادی اندیشه و آزادی مطبوعات توجهی ندارد و همزمان جنگی را علیه یمن از سال ۲۰۱۵ رهبری می‌کند و مسؤول کشته شدن تعدادی از غیرنظامیان یمنی است.

این سازمان‌ها تصمیم مرکل درباره توقف صادرات سلاح به عربستان تا زمان روشن شدن کامل موضوع خاشقجی را ستودند.

سازمان صلح آلمان که یکی از قدیمی‌ترین نهادهای این کشور در زمینه دفاع از ستمدیدگان است و "انجمن عدالت و صلح کلیسا"، بزرگترین تجمع نهادها و سازمان‌های مخالف نژادپرستی و سرکوبگری در زمان حکومت نظام کمونیستی در آلمان شرقی و دیگر نهادها نامه مذکور را امضا کردند.

همزمان با این اقدام، فعالان آلمان به منظور جمع آوری امضاهای بیشتر از سازمان‌ها و اشخاص برای ابراز مخالفت جامعه این کشور با جنایت‌های عربستان کمپین اینترنتی راه انداخته‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها