درخواست نامزد خاشقجی از ترامپ برای اعمال فشار بر عربستانی‌ها

نامزد جمال خاشقجی از رئیس‌جمهوری آمریکا خواست بر عربستانی‌ها برای فاش کردن مکانی که جسد خاشقجی را در آنجا پنهان کرده‌اند، فشار بیاورد.

درخواست نامزد خاشقجی از ترامپ برای اعمال فشار بر عربستانی‌ها

خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواست از تلاش‌های دستگاه قضایی ترکیه برای دستیابی به جزئیات کشته شدن خاشقجی و کشف محل جسد وی حمایت کند.

چنگیز از ترامپ خواست از درخواست ترکیه از عربستان در زمینه لزوم تحویل متهمان قتل خاشقجی حمایت کند.

نامزد خاشقجی افزود: من حمایت از تلاش‌های ترکیه در کشف جسد خاشقجی را خواهانم و متاسف‌تر شدیم زمانی که می‌بینیم او کشته شده اما هنوز جسدش پیدا نشده است. دوستداران خاشقجی نتوانستند برای او نماز میت بخوانند و به دلیل پیدا نشدن جسد او درد و ناراحتی ما همچنان مثل روز اول است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا که رهبری جامعه جهانی را عهده دار است باید در زمینه قتل خاشقجی عدالت را محقق کند اما دولت ترامپ به دلیل دلپواسی‌هایش از قراردادها و روابط اقتصادی موضعی بر خلاف اصول اخلاقی گرفته است

خاشقجی دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه به این نتیجه رسیدند که وی کشته شده است و بعدا ریاض نیز به قتل وی در پی مشاجره با افرادی که برای دیدار با او به کنسولگری رفته بودند اذعان کرد اما هنوز قاتل اصلی وی و محلی که جسدش را در آنجا انداخته‌اند مشخص نشده است.

خدیجه چنگیز روز جمعه گفت: امروز دوم نوامبر است و یک ماه از جنایت قتل خاشقجی می‌گذرد اما هنوز جسد وی به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.

دادستانی کل ترکیه ۳۱ اکتبر اعلام کرد که قاتلان خاشقجی وی را خفه کرده و جسدش را قطعه‌قطعه کرده‌اند. با این حال همچنان تحقیقات ترکیه در این باره ادامه دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها