تداوم بارش و سرما در اردبیل/ گردنه الماس و حاشیه شهرها برفی شد

فعالیت سیستم ناپایدار جوی که از دو روز پیش اکثر مناطق استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است، همچنان ادامه داشته و این روند طی شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

تداوم بارش و سرما در اردبیل/ گردنه الماس و حاشیه شهرها برفی شد

طی دو روز گذشته با نفوذ هوای سرد به استان اردبیل ضمن کاهش محسوس دما، در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی بارش های باران و برف گزارش شد و این روند همچنان در برخی بخش های کوهستانی و سردسیر همچنان ادامه دارد.

براین اساس بیشترین بارش ها طی این مدت در شهرها و مناطق کوهستانی بخش مرکزی استان رخ داده است، ضمن اینکه کاهش دما که پیش از این پنج تا ۱۰ درجه پیش بینی شده بود تا ۱۴ درجه نیز افت کرد و چهره زمستانی به این استان بخشید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح وضعیت جوی این استان طی روزهای اخیر و نیز اوایل هفته پیش رو، بارش و سرما را پدیده غالب طی این مدت برشمرد.

سرعین با ۳.۹ میلیمتر دارای بیشترین بارش در استان

علی دولتی مهر تاکید کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد بارش های برف و باران بودیم که البته میزان این بارش ها قابل توجه نبوده است.

وی بارش در مناطق مرکزی و جنوبی را به صورت باران و برخی مناطق جنوبی استان را به صورت برف عنوان کرد و یادآور شد: طی این مدت بارش برف را در ارتفاعات خلخال، گردنه الماس و محورهای مواصلاتی آن و برخی روستاهای واقع در ارتفاعات این منطقه شاهد بودیم.

تداوم بارش و سرما در اردبیل/ گردنه الماس و حاشیه شهرها برفی شد

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه شهرهای مرکزی اردبیل در این مدت شاهد بارش های پراکنده باران بود، متذکر شد: بیشترین بارش در ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان سرعین با ۳.۹ میلیمتر گزارش شده است.

افت دما به زیر صفر درجه/افزایش دما از روز دوشنبه

وی با اشاره به وضعیت جوی استان اردبیل طی ساعات آینده بیان داشت: انتظار داریم سیستم بارشی و سرد که از روز چهارشنبه در استان حاکم شده، طی روز شنبه خارج شود، با این وجود تداوم سرما تا روز یکشنبه و اوایل صبح دوشنبه پیش بینی می شود.

دولتی مهر با بیان اینکه فردا شنبه آسمان بیشتر مناطق استان ابری، مه آلود و با بارش های خفیف در بخش های مرکزی و جنوبی پیش بینی شده است، یادآور شد: کاهش دمای هوا به زیر صفر در مناطق مرکزی و جنوبی طی روزهای شنبه و یکشنبه دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وی از روز دوشنبه آسمان استان اردبیل صاف شده و شهروندان شاهد افزایش دما توام با وزش باد گرم خواهند بود.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها