بیش از ۲۸ هزار اصله نهال در شهرستان آزادشهر کاشته می‌شود‌

بیش از ۲۸ هزار اصله نهال در شهرستان آزادشهر کاشته می‌شود‌

حسین سلطانعلی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال کمترین آتش‌سوزی، تخریب جنگل، چرای غیرمجاز و قطع درختان را در منطقه داشتیم. رویکرد ما مشارکت و آگاهی‌بخشی به مردم حاشیه منابع طبیعی است تا خود از منابع ملی حراست و خفاظت نمایند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان آزادشهر تصریح کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی در 15 اسفندماه در محوطه دانشگاه آزاد آزادشهر 500 اصله نهال کاشته می‌شود و در نظر داریم تا در این محوطه یک باغ اکولوژی یا جنگل مصنوعی از انواع نهال‌های درختان جنگلی ایجاد کنیم.

سلطانعلی اظهار کرد: همچنین در این هفته در 4 جایگاه نمازجمعه اهل سنت و شیعه, 7 هزار اصله نهال بین نمازگزاران توزیع خواهد شد که برخی از آنان مثمر است. در هفته منابع طبیعی بیش 28 هزار اصله نهال غرس خواهد شد و بیش از 1300 همیار طبیعت از سوی آموزش و پرورش کارت خود را در این هفته دریافت می‌کنند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان آزادشهر گفت: مساحت کل اراضی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آزادشهر 172 هزار هکتار است که از این میزان 102 هزار هکتار منابع طبیعی شامل 49 هزار هکتار مراتع، 53 هزار هکتار جنگل است که یک‌هزار هکتار جنگل دست کاشت و بقیه جنگل طبیعی است.

سلطانعلی یادآور شد: 3 شرکت تعاونی مرتعداری در شهرستان فعال است و با توجه به اینکه روستاهای خوش ییلاق، تیل آباد، نراب و کاشیدار قطب دامداری بوده و از طرفی مرز بین سمنان و گلستان قرار دارند، با استان سمنان برای قطعیت فصل ییلاق آنان طرح موضوع شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان آزادشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه جنوب شهرستان در مجاورت استان سمنان واقع است و هجوم کویر را در روستاهای مرزی داریم طرح ترسیب کربن در 6 روستای خوش ییلاق، کاشیدار، تیل آباد، نراب، سیب‌چال و وامنان در حال اجرا است و سال سوم خود را طی می‌کند و در سال گذشته از لحاظ عملکرد رتبه سوم کشوری را کسب کردیم.

وی ادامه داد: این طرح در استان‌های دیگر هم در حال اجراست که در برخی استان‌ها 15 سال و در برخی 2 سال است اجرا می‌شود و در استان گلستان آزادشهر به عنوان پایلوت این استان اجرا می‌شود. تلاش داریم تا این طرح را در روستاهای اسلام آباد، رودبار، قشلاق و فارسیان نیز اجرا کنیم و تاکنون در این طرح در 6 روستا یک‌هزار و 250 خانوار تحت پوشش قرار گرفتند.

سلطانعلی گفت: در هفته منابع طبیعی نمایشگاه توانمندسازی زنان جوامع محلی، نمایشگاه گیاهان دارویی و مسابقه نقاشی با موضوع طبیعت برگزار می‌شود. همچنین نشست با قضات دادگستری، دیدار با امام جمعه محترم شهرستان, برپایی همایش خانوادگی درختکاری و غیره از دیگر برنامه‌های این هفته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها