تقویت و ساماندهی نظام فنی و اجرایی در اولویت سازمان برنامه و بودجه استان زنجان است

تقویت و ساماندهی نظام فنی و اجرایی در اولویت سازمان برنامه و بودجه استان زنجان است

شهرام طهماسبی امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان اظهار داشت: تفکر ضد توسعه سبب فروپاشی نظام برنامه‌ریزی کشور شد و کنار گذاشتن فکر کارشناسی از چرخه تصمیمات وضعیت کشور را دچار مشکل کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان تصریح کرد: توسعه با تغییر در دیدگاهها و باورها نیز از طریق دانش و مهارت‌آموزی محقق می‌شود و نیازمند استقرار نظام برنامه‌ریزی به جای تصمیم‌گیری فردی است. نظام‌ها و سیستم‌ها باید جایگزین تصمیمات فردی شوند تا با آمدن و رفتن‌های افراد محور توسعه از مسیر و چارچوبهای تعیین شده خارج نشود.

طهماسبی بر توجه ویژه به بخش خصوصی در سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد و گفت: محوری‌ترین برنامه کاری استان توجه به بخش خصوصی است تا با این اقدام جایگاه ثابت و درخوری را در نظام برنامه‎‌‌ریزی و تصمیم‌گیری در راه توسعه استان بیابد.

وی با اشاره به مطالعات راهبردی در راستای توسعه استان، بازآموزی و ارتقای مهارت‌های تخصصی نیروی انسانی را از مهمترین رویکردها برای تحقق برنامه‌ها عنوان کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان چالش مدیریت را از مهمترین معضلات خواند و افزود: تصمیمات غلط مدیریتی مشکلاتی را به وجود آورده که با تغییر دیدگاهها و آموزش مدیران این نواقص را برطرف می‌کنیم.

وی با اشاره به رویکرد یکپارچه‌سازی و حذف فعالیت‌های موازی در ارائه آمار و اطلاعات بیان کرد: تقویت و ساماندهی نظام فنی و اجرایی در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها