حمایت از حقوق مصرف‌کننده مستلزم سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات داخلی است‌

حمایت از حقوق مصرف‌کننده مستلزم سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات داخلی است‌

حسین چناقچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن گرامیداشت 9 اسفندماه روز ملی حمایت از مصرف‌کننده اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نشانگر اهمیّت این مسئله در نظام اقتصادی و مصرفی کشور است.

وی افزود: در سال کنونی و به منظور رونق‌دهی به اوضاع اقتصادی، و دستیابی به توسعه اقتصادی پایدار باید تمامی رؤسای اصناف با اتخاذ راهکارهای لازم و با اولویت نسبت به غنی کردن منابع سرمایه‌گذاری و فراهم کردن شرایط تولید داخلی همّت کنند.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران ‌با بیان اهمیّت اعتماد مصرف‌کننده به ارتقای فضای کیفی نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: از حیثی دیگر رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، افزایش انگیزه در تولیدکنندگان، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از کالاهای داخلی از مواردی است که باید در جهت ارتقای کیفی نظام اقتصادی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کنندگان در نظر داشت.

چناقچی خاطرنشان کرد: حمایت از حقوق مصرف‌کننده به عنوان قشر اصلی و وسیع کشور ایجاب می‌کند تولیدکنندگان با احساس مسئولیت و انگیزه بیشتری در جهت رعایت حقوق مصرف‌کننده به تولید و عرضه کالاها بپردازند که یکی از راهکارهای عملی ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان، تشویق‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت از تولیدکنندگان کالای داخلی و فراهم‌کردن منابع و سرمایه‌گذاری است.

وی در ادامه افزود: مجموعه اتاق اصناف شهرستان قدس با برگزاری نمایشگاه و بازارچه‌های مختلف در طول سال و مشارکت کارآفرینان سعی دارد زمینه ترغیب شهروندان به استفاده از تولیدات ملی و گسترش این موضوع به عنوان یک فرهنگ را محقق کند.

نماینده اتاق اصناف ایران در استان تهران با اشاره به فعالیت اتاق اصناف در حمایت از مصرف‌کننده اظهار داشت: تشکیل اکیپ‌های بازرسی و سرکشی مستمر از انبارهای تولیدکنندگان و برگزاری جلسات ماهانه ستاد مبارزه با قلاچاق کالا از جمله مواردی است که توسط اتاق اصناف شهرستان قدس و در راستای حمایت از مصرف‌کننده صورت می‌گیرد.

چناقچی خاطرنشان کرد: علاوه بر تأکیدات مقام معظم رهبری حول اقتصاد و تولیدات ملی، اهمیّت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که این نامگذاری‌ها مستلزم حرکت‌های عملی اصناف و نظام اصلی اقتصادی کشور در همه سطح است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها