مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان دماوند سالانه به حدود ۴۰۰ نفر آموزش می‌دهد

مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان دماوند سالانه به حدود ۴۰۰ نفر آموزش می‌دهد

نخستین کارگاه برق خورشیدی در استان تهران به همت نیکوکار بهروز ایزدیار ظهر امروز در مرکز آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان دماوند با حضور مسئولان شهرستان دماوند و مدیر کل آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان تهران افتتاح شد.

در حاشیه این افتتاح مجید تهرانیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: استان تهران دارای 27 مرکز آموزش‌ فنی‌و‌حرفه‌ای و 240 کارگاه آموزشی است. این کارگاه‌ها سالانه حدود 200 هزار کارآموز داوطلب را در مراکز دولتی و حدود دوهزار در آموزشگاه‌های خصوصی مورد آموزش قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان تهران بیان کرد: براساس آمار ارائه‌شده در سال گذشته حدود 30درصد از این افراد وارد بازار کار شده‌اند که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی، اشتغال‌زایی نیز افزایش پیدا کند.

تهرانیان با اشاره به اشتغال‌زایی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای تصریح کرد: در سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بیش از دوهزار شغل استاندارد وجود دارد که در حال حاضر در استان تهران حدود500 شغل در مراکز خصوصی و 200 شغل در مراکز دولتی آموزش داده می‌شود.

وی گفت: براساس قانون الزام فراگیران افرادی که قصد ایجاد اشتغال دارند، باید دارای صلاحیت حرفه‌ای باشند که یکی از این مراجع سازمان فنی‌وحرفه‌ای است.

مدیرکل آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: این افراد باید دارای یکی از مدارک دانشگاهی یا فنی‌و‌حرفه‌ای باشند که در حال حاضر مدارک دانشگاهی به دلیل تئوری بودن برای بازار کار مناسب نیست و افراد مهارت‌های کافی را ندارند.

تهرانیان با اشاره به مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای در شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای شهرستان دماوند سالانه حدود 400 نفر دوره می‌بینند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها