شهدای زن در کردستان مظلوم و مغفول مانده است

شهدای زن در کردستان مظلوم و مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، ناهید منصوری ظهر امروز در نخستین نشست کارگروه رسانه بانوان کنگره 5400 شهید کرستان در سنندج، اظهار داشت: کار کردن برای شهدا فقط مختص به یک زمان و سازمان یا گروه خاصی نیست و همه ما وظیفه داریم در مقابل شهدا که همه چیز خود را فدای اسلام کردند ادای دین کنیم.

وی گفت: شهدای زن در استان کردستان واقعا مظلوم هستند و برخی شهدای زن را شناسایی کردیم که بسیار ناشناخته بودند و حتی در لیست شهدای بنیاد شهید استان کردستان هم نبودند و امیدواریم بتوانیم با برگزاری اینگونه یادواره‌ها و کنگره‌ها در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت قدم‌های خوبی برداریم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با اشاره به گمنام بودن برخی زنان شهیده استان از جمله «شهیده ناهید فاتحی کرجو» در شهرستان سنندج، تصریح کرد: برخی از شهدای زن در استان کردستان از جمله «شهیده سیده آمنه حسینی» در شهرستان سروآباد و «شهیده باخیشی» گمنام بودند که ما وظیفه داریم آنها را به مردم معرفی و شناسایی کنیم.

وی گفت: از 562 زن شهیده استان کردستان 71 زن شهیده شهدای ترور که از این تعداد هم 13 زن پیشمرگ کرد مسلمان که در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب اسلحه دفاع به دست گرفته‌اند و بقیه هم شهدای زن بمباران رژیم بعث عراق هستند.

منصوری افزود: 13 زن پیشمرگ کرد مسلمان در دفاع از کشور در مقابل عوامل ضدانقلاب مقاومت کردند و "فاطمه باخیشی" در شهرستان مریوان با فجیع‌ترین جنایت‌ها به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به وجود زنان شاخص شهیده استان از جمله "شهید مریم امین‌پور" در شهرستان سقز و زنان دیگر که اکنون در گمنامی هستند، اظهار کرد: "شهیده آمنه حسینی" در شهرستان سروآباد حتی در زمان جنگ تحمیلی منزل خود را به عنوان سنگر در اختیار رزمندگان اسلام قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه تا جایی که ممکن است باید زنان شهیده که گمنام هستند را در استان کردستان شناسایی کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم 13 زن شهیده پیشمرگ مسلمان را به عنوان زنان شهید شاخص کشور معرفی کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با اشاره به اینکه برخی زنان شهیده استان کردستان حتی عکس هم ندارند، گفت: از ابتدای سال آینده تصمیم داریم که برنامه‌های دیدار و سرکشی با خانواده‌های شهدای زن را در سطح استان داشته باشیم.

برگزاری یادواره شهدای زن در شهرستان‌های کردستان

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته بانوان کنگره 5 هزار و 400 شهید کردستان، گفت: برگزاری یادواره زنان شهیده استان کردستان سال آینده در هر شهرستان برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان از برگزاری فراخوان شعر و مقاله با موضوع زنان شهیده کردستان در راستای کنگره ملی سرداران و 5400 شهید کردستان خبر داد و خاطر نشان کرد: چاپ کتابی برگرفته از معرفی زنان شهیده استان در همه شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برپایی نمایشگاه در ارتباط با آثار شهدای در هفته دفاع مقدس در سال آینده، برپایی نمایشگاه نقش زنان در دفاع مقدس و نصب نماد زن شهیده در همه شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های کمیته بانوان کنگره 5400 شهید استان است.

وی از نصب تندیس مادران دارای سه شهید به بالا خبر داد و گفت: از 5 هزار و 400 شهید استان 62 خانواده دارای سه شهید به بالا هستند که از مادران این شهدا نیز تجلیل خواهد شد و تندیس آنان هم نصب می‌شود.

منصوری به نام‌گذاری مدارس و مراکز فرهنگی استان به نام شهدای زن اشاره کرد و افزود: در یکی از روزهای برگزاری کنگره ملی سرداران و 5 هزار و 400 شهید کردستان در سال 97 در سنندج یک روز به عنوان کنگره زنان شهیده کردستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها