راهپیمایی اربعین اجتماعی معنادار و یک پیام اقتدار به استکبار است

امام‌جمعه بجنورد گفت: راهپیمایی اربعین اجتماعی معنادار و یک پیام اقتدار به استکبار جهانی است.

راهپیمایی اربعین اجتماعی معنادار و یک پیام اقتدار به استکبار است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد، با بیان اینکه اربعین عزاداری معمولی نیست، اظهار کرد: امروز اربعین حسینی به یک حرکت سیاسی، معنوی و فرهنگی تبدیل شده که استکبار از آن ترس دارد.

یعقوبی اربعین را یک فرهنگ بزرگ بین امت مسلمان دانست و افزود: اجتماع ۲۰ میلیون نفری در این روز، وحدت مسلمانان و استکبار ستیزی آنان را به جهانیان نشان می دهد.

وی تصریح کرد: همچنین اربعین نماد شکوه و بقای نهضت حسینی است چرا که پس از شهادت امام حسین(ع) تا کنون، مراسم اربعین هر سال باشکوه تر برگزار می شود.

خطیب نماز جمعه بجنورد ادامه داد: حضور ۲۰ میلیونی امت مسلمان در پیاده روی اربعین حرکتی نفاق شکن، بت‌شکن و کفر شکن است که عزت و اقتدار مسلمانان را به همراه دارد.

عمار یاسر بسیجی واقعی بود

یعقوبی در ادامه به سالروز شهادت عمار یاسر اشاره کرد و گفت: عمار یاسر بسیجی واقعی بود چرا که ولایتمداری را همیشه در زندگی خود حفظ و در نهایت در سن ۹۴ سالگی به شهادت رسید.

یعقوبی خانواده‌ عمار یاسر را الگویی برای جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: این خانواده سبقت، صبر و استقامت را همواره در زندگی خود داشتند به طوری که سریع تر از دیگران به اسلام روی آوردند و همچنین در برابر مشرکان صبر و استقامت کردند.

وی در ادامه به ویژگی شخصیتی عمار یاسر پس از رحلت پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: در فتنه ۸۸ عده ای تجدید و رفوزه، برخی نمره منفی گرفتند و افرادی خاص لغزیدند، مقام معظم رهبری فرمودند که عمار کجاست؟

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: هنگامی که جامعه مه آلود می شود، عمارها هستند که از حق دفاع می کنند تا برای مردم شبهه ایجاد نشود.

یعقوبی در بخشی دیگر از سخنان خود به اقدام بزرگ تاریخی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان با معرفی سند پیشرفت و الگوی اسلامی و ایرانی نقشه راه ۵۰ سال آینده را مشخص کردند که به کجا برویم و به کجا باید برسیم.

وی اعلام کرد: این سند مهم طی هفت سال توسط کارشناسان و متخصصان تدوین شده که چندین پیام در آن وجود دارد.

خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: اقتدار مهم ترین پیام این سند است به طوری که بر یاوه‌گویی‌ استکبار جهانی خط بطلانی کشیده تا دیگر صحبتی از پایان نظام اسلامی به میان نیاورند.

یعقوبی پیام دوم این سند را تدبیر اعلام و تصریح کرد: این پیام نشان می دهد که غفلت و روزمرگی در نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیام سوم، اعتماد و امید مقام معظم رهبری به مردم، نخبگان و دانشمندان برای ساختن آینده کشور است، مطرح کرد: نظام به تمام مشکلات موجود خاتمه می دهد و آینده ای زیبا برای مردم خواهد ساخت.

حقوق بشر بازیچه دست استکبار است

امام جمعه بجنورد در ادامه به قتل خاشقچی خبرنگار عربستانی در سفارت عربستان در کشور ترکیه اشاره کرد و گفت: آمریکا و آل سعود با این اقدام چهره واقعی خود را بیشتر نشان دادند و ثابت کردند حقوق بشر بازیچه دست آن ها است.

یعقوبی اظهار کرد: آمریکا برای جیب خود و تمام نشدن دلارهایش می گوید با عربستان برخورد نمی کنم و از راه دیگر وارد می شود، بنابراین آمریکا که همیشه از حقوق بشر صحبت می کند به دلار بیشتر از جان انسان ها اهمیت می دهد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها