۷۰ باب خانه عالم در کردستان تاسیس شد

۷۰ باب خانه عالم در کردستان تاسیس شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی ظهر امروز در همایش فصلی روحانیون که در دفتر نماینده ولی فقیه در سنندج برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه، اظهار داشت: از اینکه مبلغ دین اسلام و سهمی در ترویج فرهنگ قرآنی داریم خداوند متعال را شکر می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفتاد باب خانه عالم در کردستان وجود دارد، گفت: از 70 باب خانه عالم استان 48 مورد آن فعال است و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که روحانیون به مناطق محروم و روستاهای بالای 200 خانوار اعزام شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه برای اعزام مبلغین و روحانیون مستقر به روستاها نیازمند همکاری حوزه علمیه هستیم، تصریح کرد: فعالیت‌های روحانیون مستقر در روستاها زیاد است اما اجرای گفتمان‌های دینی یکی از شاخص‌ترین این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: روحانیون بر موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش آموزش قرآن در مناطق محروم کاملاً توجه می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه از برنامه‌ها و فعالیت‌های موسسات قرآنی کردستان حمایت می‌شود افزود: در جهت تشویق و حمایت از این موسسات مثلاً هشت میلیون تومان به دو موسسه قرآنی فعال در استان کمک شده است.

وی اظهار کرد: بالغ بر 10 گروه تبلیغی در مناسبت‌های مختلف وارد استان کردستان شده‌اند که 8 گروه از آنان به مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در استان کردستان برای اولین بار اعزام گروه‌های تبلیغی به شهرستان‌های بانه، مریوان و دیواندره انجام شد و با استقبال چشم‌گیری نیز همراه بودند و برگزاری 15 جلسه ماهانه برای روحانیون مستقر از دیگر برنامه‌هایی بوده که انجام می‌شود.

وی تشکیل شورای فرهنگی در روستاها را از دیگر فعالیت‌های روحانیون مستقر دانست و گفت: با همکاری روحانیون مستقر شورای فرهنگی روستایی تشکیل می‌شود و در نظر داریم 500 روحانی اهل سنت به روحانیون مستقر اضافه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: طرح روحانیون مستقر در روستاها و مناطق محروم یکی از طرح‌های شاخص اداره کل تبلیغات است که ساماندهی روحانیون به‌طور جدی پیگیری می‌شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها