گزارش الجزیره از نحوه‌ی قتل خاشقچی

قبل از بریدن سر خاشقچی، انگشتان او را قطع کرده‌اند/ هنگام مثله کردن خاشقچی موسیقی پخش می‌شده است

الطبیقی(پزشک حاضر در کنسولگری) قبل از تکه تکه کردن جسد خاشقچی از ماموران خواسته است برایش موسیقی پخش کنند تا تمرکز بیشتری در انجام عملیات داشته باشد.

قبل از بریدن سر خاشقچی، انگشتان او را قطع کرده‌اند/ هنگام مثله کردن خاشقچی موسیقی پخش می‌شده است

به گزارش خبر فوری ، الجزیره‌ی قطر در گزارش اخیرش درباره‌ی چگونگی به قتل رسیدن خاشقچی(روزنامه‌نگار عربستانی) نوشته است. الجزیره به نقل از ینی شفق ترکیه که معتقد است فایل صوتی داخل کنسولگری را به دست آورده‌ تاکید دارد که خاشقچی قبل از مرگ به شدت شکنجه شده است. این رسانه ترکیه ای معتقد است تیم شکنجه از عربستان آمده اند و حین عملیات به کنسول (العطیبی) هشدار می‌دهند که ساکت بماند تا زندگیش حفظ شود.
نویسنده مقاله ینی شفق همچنین تاکید دارد که خاشقچی قبل از مرگ شکنجه شده و مرگ بسیار سختی هم داشته است. قبل از مرگ و در حالیکه هشیار بوده است، انگشتانش را بریده اند و در نهایت هم سر او را از بدن جدا کرده اند.
ینی شفق بر اساس فایل صوتی نتیجه می‌گیرد که کنسول مخالف عملیات قتل و شکنجه است و از شکنجه گران می‌خواهد که بیرون بروند و در ساختمان کنسولگری این عملیات را انجام ندهند. کنسول تاکید دارد که مسئولیت این قتل با او است و به خاطر آن، مورد تهدید قرار خواهد گرفت. در پاسخ به کنسول، یکی از شکنجه‌گران پاسخ می‌دهد: " اگر می‌خواهی به عربستان برگردی و زندگی کنی فقط ساکت شو"
الجزیره پس از نقل روایت ینی‌شفق به بررسی ابعاد این اتفاق می‌پردازد. الجزیره معتقد است منابع اطلاعاتی ترکیه نشان می‌دهد که ماهر (یکی از نزدیکان محمد بن سلمان) هماهنگ کننده قتل خاشقچی بوده است.
او در روز عملیات، ماموران مخفی را از عربستان به ترکیه آورد و همچنین دو هواپیمای خصوصی برای حمل یک تیم امنیتی به استانبول استخدام کرد.
الجزیره همچنین معتقد است صلاح الطبیقی (مسئول پزشکی قانونی وزارت امنیت و اطلاعات عربستان) در کنسولگری حاضر بوده و جنازه را تکه تکه کرده است تا انتقال آن آسان‌تر شود. الجزیره نقل می‌کند که الطبیقی قبل از تکه تکه کردن جسد از ماموران خواسته است برایش موسیقی پخش کنند تا تمرکز بیشتری در انجام عملیات داشته باشد.
لازم به ذکر است که تیم بازرسی ترکیه تا کنون چند بار محل کنسولگری را بازرسی کرده و پس از جمع آوری مدارک لازم در محل اقامت کنسول، قتل و شکنجه خاشقچی را تایید کرده است.

منبع: الجزیره

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیر
    0

    کاش یه درصد این پیگیریا و اخباری که برا خاشقچی بود برا ربوده شده های میرجاوه هم بود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      انشالا که این السعود ال سقطوط میشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها