ارتش ایران تمایلی به جنگ با عراق نداشت

ارتش ایران تمایلی به جنگ با عراق نداشت

دریادار حمید اباذری در همایش راویان دفاع مقدس که در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد با اشاره به اهمیت فعالیت راویان دفاع مقدس اظهار داشت: اقدامی که شما راویان هشت سال دفاع مقدس انجام می‌دهید از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است زیرا این کار ادامه راه فداکاری شهدای دفاع مقدس است.

وی افزود: تقدیر و مشیت الهی بر این بود که در دوران جنگ برخی از رزمندگان به عروج الهی نائل آیند وعده‌ای هم بمانند تا این ارزش‌ها و جانفشانی‌ها را به نسل‌های آینده انتقال دهند، در چنین مراسمی قلب ما رزمندگان برجا مانده سنگین می‌شود زیرا بسیاری از دوستان جان برکفمان از میان ما رفتند و ما با یاد آنها مانده‌ایم و از این رفتن‌ها می‌آموزیم که خداوند متعال برای اعطای مقام شهادت رسوم ویژه‌ای دارد و تنها افراد برگزیده خود را به معراج می‌رساند و این امر به آن معنی است که باید خود را برای دستیابی به چنین جایگاهی آماده کنیم.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) تصریح کرد: در وحله نخست راویان دفاع مقدس باید لغت عراق را در قالب دشمن ایران حذف کنند زیرا دشمنان ما عراقی‌ها نبودند بلکه این نظام بعثی صدام بود که به پشتیبانی آمریکا به جنگ با ایران دامن زد، اکنون شرایط کشور عراق به‌گونه‌ای است که به محور حمایت راه یافته‌اند و ما ملزم به حمایت از برادران دینی خود هستیم.

اباذری بیان کرد: ملت ما و برادران دینی ما باید بدانند که ما علی‌رغم اینکه با رزمندگان عراقی می‌جنگیدیم اما هیچ‌گاه از جنگ با عراق خوشحال نبودیم زیرا دستور برپایی این جنگ از سوی سران آمریکایی به صدام حسین ابلاغ ‌شده بود و ما مشتاق جنگیدن در برابر کشور شیعی و با برادران دینی خودمان نبودیم.

وی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس همه ما به فرمان امام راحل خشم و عقده خودمان را فرو بردیم و آن را برای آوار بر سر آمریکا و عنصر اصلی برپایی جنگ نگه داشتیم زیرا امام راحل معتقد بودند که صدام ابن‌سعد است و آمریکا یزید اصلی که این فرد را حمایت می‌کند.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: دفاع مقدس بزرگترین واقعه تاریخ عظیم انقلاب اسلامی است که راویان دفاع مقدس رسالت ابلاغ و انتقال آن را به نسل‌های آینده دارند و این افراد نباید بگذارند هشت سال دفاع مقدس به تاریخ بپیوندد زیرا این واقعه باید همواره زنده نگه داشته شود.

اباذری ادامه داد: جنگ ما تاریخ نیست و راویان نباید آن را برای نسل‌های پس از انقلاب موضوعی تمام شده و تاریخی نقل کنند، همچنین مراکز آموزشی از جمله آموزش‌وپرورش باید بکوشد تا این واقعه عظیم را در کتب درسی از قالب تاریخی خارج کند و آن‌را زنده نگهدارد.

وی اضافه کرد: باید بگوییم که دفاع همواره بر قوت خود باقی است و انقلاب اسلامی تا موعود ظهور از دفاع نمی‌نشیند زیرا جنگ همچنان ادامه دارد و جوانان نسل امروز باید بدانند که جنگ نرم به مراتب سخت‌تر از جنگ سخت است.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) ادامه داد: راویان این‌نسل باید مخاطب شناس باشند زیرا اگر جوان امروز تحت تاثیر قرار نگیرد از حرف‌ها و اقدامات راویان و ارزش‌های دفاع مقدس هیچ بهره‌ای نمی‌برد و به همین سبب باید با جوانان امروز ارتباط برقرار شود و جنس این ارتباط بسیار مهم است.

اباذری عنوان کرد: ویژگی‌های فطری انسان تغییر ناپذیر است و این موضوع برگ برنده ما محسوب می‌شود زیرا جوانان ما از فطرتی پاک برخوردارند که از گناه متنفر است و به این سبب پس از متکب شدن به گناهی خود را سرزنش می‌کنند و از آن بیزار می‌شوند.

گوشی‌های هوشمند دجال قرن 21 هستند

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) با اشاره به توطئه دشمنان در راستای استفاده از تلفن همراه گفت: گوشی‌های هوشمند دجال قرن 21 هستند و دشمنان نظام با ترویج استفاده از این وسیله اقیانوسی از لجن را به سادگی در اختیار جوانان ما قرار داده‌اند و این رویه تا حدی ترویج یافته که جوانان ما تا پاسی از نیمه شب بیدار و سرگرم این دجال هستند.

وی خاطرنشان کرد: آینده این مملکت وابسته به این جوانان است و ما موظفیم که در این راستا ارزش‌های به دست آمده از انقلاب را بیان و منتقل کنیم، سرتاسر وجود جوانان ما پر از احساس عشق است که برای شکوفایی آن باید راه نفوذی بیابیم.

اباذری بیان کرد: امروزه در فضای مجازی جذابیت‌‎‌ های بسیاری ایجاد شده که تمرکز جوانان ما را به خود جلب کرده، راویان ما باید توانایی جلب توجه جوانان را به خود داشته باشند زیرا آنها قرار است که به بیان سیره، آرزوها و اقدامات جوانان دوران انقلاب بپردازند نه به داستان‌های دیگر بیان کنند.

جانشین فرماندهی دانشگاه افسری امام حسین(ع) عنوان کرد: راویان ما موظف هستند که در صورت لزوم به برپایی کارگاه‌های آموزشی روی بیاورند و از هر شیوه‌ای استفاده کنند تا روش نقل و ارتباط خود را تقویت کنند، روایات باید تغییر کند و هدف با شکل کار درآمیخته شود زیرا در غیر این صورت راویان دفاع مقدسه در این زمینه شکست می‌خورند.

وی ادامه داد: راویان دفاع مقدس همان فرشتگان باقی‌مانده بر روی زمین هستند که باید به این هنر نقل روایت دفاع مقدس افتخار کنند اما باید در این زمینه شیوه‌های نوینی را به کار بگیرند تا پس از برقراری ارتباط با جوانان نسل پس از انقلاب بتوانند دانسته‌ها، دیده‌ها و خاطرات خود را برای آنها بازگو کنند.

اباذری عنوان کرد: جوانان امروز باید بداند امنیت امروز ما به پاس خون جوانانی هم‌ رده آنها است که سال‌های جنگ به جبهه‌ها شتافتند تا آرامش امروز ما را تامین کنند و باید بدانند که دشمن امروز هم حضور دارد و تنها ظاهر آن تغییر یافته و با قدرتی نهان به مبارزه با جوانان و نسل هدف این جامعه پرداخته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها