خسارت‌ ۱۲۰ میلیارد ریالی بارندگی به تاسیسات آب و فاضلاب شهری استان بوشهر

خسارت‌ ۱۲۰ میلیارد ریالی بارندگی به تاسیسات آب و فاضلاب شهری استان بوشهر

کیقباد یاکیده بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات ناشی از بروز سیل در استان بوشهر با بیان اینکه منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود اظهار داشت: با توجه به وجود خطوط طولانی برای انتقال آب آشامیدنی استان این خطوط نیاز به نگه داری و بازسازی دارد چراکه برخی از خط‌های انتقال آب استان بوشهر دارای قدمتی بیش از 40 سال هستند.

وی با بیان اینکه سیل اخیر در استان بوشهر خسارات زیادی در بخش آبرسانی شهری ایجاد کرد گفت: یکی از منابع تامین کننده آب شهرهای بوشهر و کنگان از طریق تاسیسات آب شیرین‌کن است که در بحران جاری شدن سیل 10 ساعت این تاسیسات از مدار تولید خارج شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه قطعی 10 ساعت آب شیرین‌کن در کنگان آبرسانی را با مشکل مواجه کرد افزود: از مصرف 15 هزار متر مکعب آب کنگان بیش از 10 هزار متر مکعب آن از این تاسیسات تامین می‌شود که خارج مدار شدن مشکلاتی برای مشترکان کنگان ایجاد کرد.

یاکیده با اشاره به اینکه خط انتقال آب شهر اهرم 12 ساعت آسیب دید خاطر نشان کرد: آبرسانی در استان بوشهر بگونه‌ای است که روستاها و شهرها به هم وابسته هستند و قطعی آب در یک شهر منجر به قطعی آب برخی روستاها هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بحران بیش از 120 میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب استان بوشهر خسارت وارد شد گفت: استحکامات خط انتقال دوم و سوم آبرسانی بوشهر از بین رفته که برای بازسازی این خطوط که در نقاط صعب‌العبور قرار دارد نیاز به 58 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: 40 درصد آب 80 روستا و 9 شهر استان بوشهر از طریق خطوط دوم و سوم آبرسانی تامین می‌شود که ترمیم این خطوط از ضروریات است چراکه در سیلاب‌های بعدی ممکن است صدمه ببینند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها