مشکل آب ۲۵ روستای خراسان جنوبی برطرف می‌شود

مشکل آب ۲۵ روستای خراسان جنوبی برطرف می‌شود

علی‌اکبر بسکابادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی 25 روستا با هزینه کرد بیش از 13 میلیارد تومان از گردونه آبرسانی سیار حذف می‌شود و به پایداری آبی می‌رسند.

وی بیان کرد: از محل 500 میلیون دلار وام صندوق توسعه، تامین آب شرب و بهداشتی 68 روستای استان امسال در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مورد نیاز در این زمینه بیش از 38 میلیارد تومان است.

بسکابادی گفت: از ابتدای امسال تاکنون از 38 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تامین آب شرب و بهداشتی این تعداد روستا، 30 میلیارد تومان جذب و حدود 3 میلیارد تومان هم در هفته گذشته به شرکت آب و فاضلاب روستایی تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: بقیه اعتبارات هم تا پایان ماه جاری تخصیص و برای پایداری آبی این روستاها هزینه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تاکید کرد: اعتبارات باقیمانده برای تامین آب روستاهای دارای تنش آبی باید تا 29 اسفند ماه جاری جذب و حداکثر تا پایان خرداد ماه سال 96 پروژه‌های مورد تعهد تکمیل شود.

بسکابادی گفت: در سفر رئیس جمهور به استان قرار بود پروژه تامین آب 30 روستا به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شود که از این تعداد 5 مورد در دهه فجر به بهره‌برداری رسید و تامین آب 25 روستای دیگر هم در سفر رئیس جمهور در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با ورود این تعداد روستا در مدار آب 8 هزار و 303 نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه روستاها براساس اولویت و در سراسر استان پراکنده است گفت: در سفر رئیس جمهور به استان روستاهای روشناوند، خونیک، چاهشند، حسین‌آباد، القار، مهدی آباد، دره باز و غیره به طور رسمی به پایداری آبی می‌رسند.

بسکابادی به مشکل روستای هدف گردشگری کریمو هم اشاره و ابراز امیدواری کرد: تا اواسط فروردین ماه 96 مشکل آب این روستای هدف گردشگری هم حل شده و این روستا از گردونه آبرسانی سیار حذف می‌شوند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها