ارشاد مازندران به یک یادداشت واکنش نشان داد

ارشاد مازندران به یک یادداشت واکنش نشان داد

به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی مازندران، در پاسخ به مطلب منتشر شده تحت عنوان نقدی بر نمایشگاه کتاب مازندران در مورخ 24 بهمن 95 که ناظر بر عرضه کتب مسئله دار در برخی از غرفه‌های نمایشگاه در آن رسانه، این جوابیه برابر قانون مطبوعات و رسانه‌ها جهت درج در آن خبرگزاری ارسال شده است. خواهشمند است وفق مقررات جاری نسبت به درج و انتشار آن اقدام لازم معمول گردد.

معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به منظور سهولت دسترسی اصحاب فرهنگ و هنر به آخرین آثار منتشر شده و جهت مساعدت در خرید این آثار اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب در استان‌های کشور بر اساس تقویم زمان‌بندی شده کرده که این امر با استقبال علاقمندان در سنوات گذشته و سال جاری مواجه شده است.

آثار موجود در نمایشگاه سراسری کتاب که عمدتا در کتابفروشی‌ها و دیگر نمایشگاه‌های سراسری در استان‌های کشور در معرض بازدید علاقمندان قرار می‌گیرد، دارای مجوز چاپ بوده و فرآیند دقیق اخذ مجوز را از طریق مجاری قانونی و ذیصلاح طی کردند.

در طول برگزاری نمایشگاه گزارشی مبنی بر وجود کتب مسئله دار در هیچ غرفه ای از طرف هیچ نهاد یا فرد صاحب صلاحیتی به مسئولان برگزاری نمایشگاه ارائه نشده است.

طبیعی است در صورت اخذ چنین گزارشاتی این اداره کل خود را موظف به پیگیری امر دانسته و برخورد با متخلفین طبق قانون اجتناب ناپذیر بوده است .

از آن مطبوعه به عنوان همکار فرهنگی انتظار می‌رفت درصورت وجود چنین مشکلی قبل از رسانه ای کردن موضوع مسئولان این اداره کل را مطلع تا نسبت به رفع آن اقدام لازم معمول شود.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها