اعتماد مجدد به وزیر راه نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه نمایندگان است

اعتماد مجدد به وزیر راه نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه نمایندگان است

معاون امور مجلس رئیس جمهور پس از رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رای اکثریت نمایندگان مردم به ادامه وزارت آقای دکتر آخوندی نشانگر نگاه کارشناسی و مدبرانه مجلس است.

به گزارش ایسنا حسینعلی امیری در این باره گفت: من به نوبه خودم از نمایندگان محترم مجلس به ویژه موافقان و مخالفان استیضاح وزیر راه و شهرسازی کمال تشکر را دارم که بحث‌های مهم و خوبی را در جریان استیضاح مطرح کردند و باعث شدند که افکار عمومی در جریان عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه های مختلف و همچنین کمبودها و مشکلات این وزارتخانه مهم و زیربنایی قرار بگیرند.


وی افزود: تذکر، سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و قطعا استفاده مناسب از این حقوق و دخالت ندادن مسائل سیاسی و جناحی در امور نظارتی باعث بهبود امور و رفع مسائل و مشکلات احتمالی می شود.


"این حقوق نظارتی طبیعتا برای حل مشکلات مردم است و اکثر نمایندگان محترم نیز از این حق قانونی خود بصورت کارشناسی و غیرسیاسی و غیرجناحی استفاده می کنند. به نظر من اگر از حق مهمی مثل استیضاح برای پیشبرد اهداف سیاسی و جناحی استفاده شود، به مرور کارایی خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند برای حل مشکلات مردم و اصلاح واقعی امور موثر باشد."


معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهارداشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بویژه اعضای کمیسیون عمران طی ماه های گذشته و پس از حادثه تلخ تصادم دو قطار در سمنان که بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح شد، بصورت منطقی و کارشناسی موضوع را پیگیری کردند و گزارش خود را نیز منتشر نمودند که در آن تاکید شده بود، خطای انسانی در محل باعث بروز این فاجعه شده است.


وی افزود: در هفته های گذشته متاسفانه مطالب نادرست زیادی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی و همچنین در مورد شخص دکتر آخوندی و بستگان وی در فضای مجازی و برخی رسانه ها منتشر شده بود که برخی از آنها در جلسه امروز مجلس هم مطرح شد ولی خوشبختانه توضیحات وزیر در مورد عملکرد بخش های مختلف وزارتخانه راه و شهرسازی، اکثریت نمایندگان را قانع کرد.


امیری گفت: این جلسه در واقع فرصتی فراهم کرد تا به برخی مطالب نادرست مطرح شده در محضر نمایندگان ملت و افکار عمومی پاسخ داده شود و بسیاری از شبهات برطرف گردد.
معاون رئیس جمهور بار دیگر از همه نمایندگان مجلس بویژه رئیس و اعضای محترم هیات رئیسه مجلس برای مدیریت مناسب جلسه استیضاح و اعضای فراکسیون های مختلف به خاطر طرح بحث های گوناگون در موافقت و مخالفت با استیضاح قدردانی کرد.


وی از آخوندی به عنوان یکی از وزیران با تجربه و فعال یاد کرد که بخش های وسیع و حساسی را مدیریت می کند و برای وی در ادامه این مسئولیت سنگین آرزوی موفقیت کرد.

امیری همچنین رای اعتماد مجدد مجلس به دکتر آخوندی را در آستانه سال نو خبر خوبی برای مردم توصیف کرد و گفت: طی هفته های پیش رو میلیون ها نفر از هموطنان ما با استفاده از امکانات جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی مسافرت خواهند کرد که ثبات مدیریت در وزارت راه و شهرسازی قطعا می تواند به تسهیل سفرهای نوروزی کمک کند و موجبات آرامش خاطر مردم را فراهم آورد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور تعامل و همدلی میان دولت و مجلس را برای بهبود امور کشور ضروری خواند و افزود: اگر تعامل و اعتماد میان دولت و مجلس شورای اسلامی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات کشور به آسانی قابل حل است.

در جلسه علنی روز یکشنبه، نمایندگان مجلس پس از بررسی استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با ۱۷۶ رای در مخالفت با استیضاح ،۷۴ رای در موافقت با استیضاح و ۵ رای ممتنع مجددا به وزیر راه و شهرسازی رای اعتماد دادند. ۲۵۵ نفر از نمایندگان در جلسه رای گیری که عصر یکشنبه برگزار شد، حضور داشتند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها