باید تحول اقتصادی در کشور صورت بگیرد

باید تحول اقتصادی در کشور صورت بگیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در روند حرکت انقلاب، امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که بدون انقلابی‌گری نمی توانیم از این نقطه عبور کنیم، گفت: برای عبور موفق از مقطع تحول اقتصادی باید انقلابی‌گری به کشور بازگردد.

به گزارش ایسنا، محسن رضایی در حاشیه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جمع طلاب مجتمع حوزوی خاتم‌الانبیا اراک گفت: 400 سال پیش دین در ایران وارد سیاست شد و تحولی بزرگ بدین واسطه در ایران بوجود آمد ولی از 200 سال پیش همه آن افتخارات از بین رفت. نیمی از ایران جدا شد و ایران بَرده روس و انگلیس و آمریکا و دوست اسراییل شد، اما مردم ایران آرام آرام بیدار شدند و 100 سال است که مردم ایران بیدارند.

وی افزود: ظهور امیرکبیر، نهضت مشروطه و ملی شدن نفت از نشانه‌های این بیداری بود، اما ملت ایران همچنان سرگردان بودند تا اینکه امام ما را به یک مسیر و راه سعادت راهنمایی و وارد کرد و این ملت که راهش را یافته دیگر نمی‌خواهد به گذشته برگردد چراکه می داند اگر باز گردد همه چیزش را از دست می‌دهد.

رضایی با تاکید براینکه بی‌گمان ماندن در این راه هزینه دارد ولی دستاورد هم دارد، افزود: ایران امروز در حوزه‌های دفاع، امنیت و سیاست بسیار پیش رفته‌ و به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده است و امروز سربازان ما در یمن، سوریه و عراق ارتش‌های این کشورها را آموزش می‌دهند.

وی افزود: آمریکا، ترکیه و عربستان نتوانستند در سوریه و عراق کاری بکنند ولی نیروهای ما توانستند و با همین توانایی داعش و تکفیری ها را دفن و حلب را آزاد کردند.

رضایی با اشاره به عبور موشک‌های ایران از برد دو هزار کیلومتر گفت: تا سه چهار سال پیش هر موشکی که تولید می‌کردیم هزینه بسیار بالایی برای کشور داشت، اما امروز موشک‌ها را با یک هشتم هزینه سه سال پیش تولید می‌کنیم در حالی که دقت را نیز فوق العاده بالا برده‌ایم.

وی دلیل عدم علاقه اسراییل به حمله به ایران را همین توان بالای موشکی عنوان کرد و افزود: اسراییل می داند در صورت حمله به ایران، ده‌ها موشک به سمت تلاویو شلیک خواهد شد.

رضایی تاکید کرد: البته ما نمی‌خواهیم در جنگ پیش‌دستی کنیم و الان قصد جنگ‌افروزی حتی با بدترین دشمنان‌مان را نداریم، چراکه این کشور براساس حکمت و تدبیر اداره می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما هزینه داشته، اما مهم این است که راه پیدا کرده‌ایم و باید آنرا ادامه دهیم، اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از ما جدا می‌شوند ولی در عوض عده‌ای به این راه می‌پیوندند، یا عده ای در نقطه‌ای متوقف و به وضعیت موجود راضی می شوند، ولی ملت ما نشان داد که می خواهد راه را ادامه دهد .

رضایی راهپیمایی 22 بهمن امسال و سال گذشته را نشانگر در حرکت بودن مردم ایران دانست و اینکه نمی خواهند از مسیر خارج شوند و افزود: از اول انقلاب گروه‌ها و شخصیت های زیادی آمدند ولی نتوانستند دوام بیاورند. یا انگیزه کافی نداشتند یا هزینه هایی که باید پرداخت شود را بالا دانستند، یا خسته شدند و ماندند، ولی ملت ایران راه ادامه می دهد.

وی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اینست که ملت ایران راه تاریخی خود را که راه امامت و ولایت است پیدا کرده است. امام این راه را روشن و شفاف کرد و مقام معظم رهبری نیز همان راه را ادامه داد.

رضایی افزود: در اکثر انقلاب ها رهبران بعدی راه را کج کردند ولی انقلاب ایران اولین انقلابی است که در آن رهبر بعدی همان راه بنیانگذار انقلاب را ادامه داده است.

وی با بیان اینکه هر مقطعی از انقلاب امتحانات خاص خود را دارد و ما امروز وارد مقطع جدیدی شده ایم، گفت: هر مقطعی از این راه همچون یک ایستگاه است، ما ایستگاه‌های دفاع، امنیت و سیاست را پشت سر گذاشته‌ایم و در حال ورود به ایستگاه اقتصاد هستیم. اینکه رهبری گفتند ما جنگ اقتصادی داریم به این دلیل است که دنیا نمی‌خواهد ما از این ایستگاه عبور کنیم، آنها می‌خواهند ما را نرسیده به ایستگاه اقتصاد متوقف کنند و تحمیل تحریم‌ها به ایران نیز در همین راستاست.

رضایی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ترامپ نیز تحریم ایران است، گفت: ما در مقطع حساسی قرار داریم و در این مقطع باید تحول اقتصادی در کشور صورت بگیرد. جناح های سیاسی نشان دادند که کشش مسئولیت‌پذیری در خصوص رسالت‌های انقلاب را ندارند، بر این اساس باید اقدامی انقلابی در کشور صورت بگیرد و انقلابی‌گری به کشور بازگشته و دوباره ارزش های انقلاب در جامعه ما تقویت شود.

وی افزود: ما به نقطه ای رسیده‌ایم که بدون انقلابی‌گری نمی توانیم از این نقطه عبور کنیم و تاکیدات مقام معظم رهبری در اکثر سخنرانی ها بر انقلابی گری نیز به همین دلیل است.

رضایی اظهار کرد: ما یکبار دیگر باید انقلابی شویم. دولت، مجلس، قوه قضائیه و حوزه های علمیه بار دیگر باید انقلابی شوند، در غیر این صورت نمی توانیم از این دوران عبور کنیم. این راه راهی بسیار مهم است و اینکه هر مقطع آنرا خوب بفهمیم و برای عبور از آن برنامه داشته باشیم مسئله بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه با سازوکارهای جناحی نمی‌توانیم از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و فضای مجازی عبور کنیم و باید به انقلابی گری بازگردیم، افزود: البته انقلابی‌گری در گذشته روش‌هایی داشته و امروز سازوکار دیگری دارد.

رضایی اظهار کرد: فرهنگ و عملکرد امروز انقلابی با دیروز انقلابی بسیار متفاوت است، مخصوصا امروز که در آستانه دو انتخابات مهم قرار داریم و باید تلاش کنیم که چهار سال آینده و حتی 10 سال آینده انقلاب و انقلابی‌گری را با درک درست شرایط پیش ببریم.

وی افزود: انقلاب رهبر می‌خواهد و هر کسی نمی‌تواند رهبری انقلاب باشد. انقلاب بیشتر از یک رهبر هم نمی‌تواند باشد، زمان امام راحل رهبر ایشان بودند و امروز مقام معظم رهبری سکاندار این کشور هستند، لذا ادبیات، گفتمان و مسیر و راهمان را باید از ایشان بگیریم. ایشان انسانی بسیار آگاه و بصیر هستند و حتی جلوتر از زمان خود حرکت می‌کنند.

رضایی بیان کرد: باید یکبار دیگر دست به دامن انقلاب و ارزش‌های آن شویم تا بتوانیم تحول لازم را در کشور ایجاد کنیم و در این راستا انتظار ما از حوزه‌های علمیه اینست که طلاب ما پرچمدار این ارزش آفرینی و انقلابی گری باشند و روحانیون همانطور که درس می‌خوانند در عرصه سیاسی اجتماعی هم مثل گذشته پرچمدار این مرحله از انقلاب شوند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها