۴۳۰ میلیارد ریال به جاده‌های استان بوشهر خسارت وارد شد

۴۳۰ میلیارد ریال به جاده‌های استان بوشهر خسارت وارد شد

فرزاد رستمی بعدازظهر امروز در نشست بررسی مشکلات جاده‌های استان بوشهر با بیان اینکه قبل از بارندگی آمادگی کاملی برای مقابله با سیلاب در استان ایجاد شد اظهار داشت: تمام تیم‌های امدادی با تعامل و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از خسارات و تلفات در حالت آماده باش بودند.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از راه‌های مواصلاتی با اطمینانی برخوردار است تصریح کرد: ایمنی جاده‌های استان بوشهر ارتقاء یافته به‌گونه‌ای که حوادث ناشی از رانندگی بیشتر به سبب رعایت نشدن قوانین راهنمایی و رانندگی ارزیابی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر بیش از 15 کیلومتر از مسیرهای استان آب بردگی ایجاد شد خاطرنشان کرد: در این سیلاب ضمن اینکه 170 کیلومتر شانه‌های جاده‌های استان صدمه دید به 12 دستگاه ابنیه و پل خسارت قابل توجهی وارد شد.

رستمی با بیان اینکه 3 هزار و 300 دستگاه ابنیه در استان نیاز به ترمیم دارد افزود: در این بارندگی 400 هزار متر مکعب ریزش کوه در جاده‌ها ایجاد که سریعا جمع‌آوری و مسیر بازگشایی شد.

وی با اشاره به اینکه در جاری شدن سیلاب در استان بوشهر برخی از راه‌های اصلی و روستایی را زیر آب رفت تصریح کرد: در این بحران برخی از راه‌های اصلی و روستایی به زیر آب رفت و برخی پل‌ها، سازه‌ها، تابلوها و سایر تجهیزات و ابنیه دچار خسارت، آب بردگی و یا شکستگی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه اقدام راهداران در کاهش خسارت و مشکلات حائز اهمیت بود گفت: با اقدام به موقع عوامل راهداری و ستاد بحران از وقوع آسیب جانی به هم استانی‌های جلوگیری به عمل آمد و تنها بخشی از محورهای استان بوشهر دچار آسیب کرد.

رستمی با بیان اینکه درجریان این بارندگی 8 محور شریانی استان بوشهر مسدود شد خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده 6 محور بازگشایی شد و به‌زودی 2 محور ساحلی بوشهر به گناوه و دیر به بوشهر بازگشایی می‌شود.

وی بیان کرد: بارندگی‌های چندروزه اخیر بیش از 430 میلیارد ریال خسارت به راهها، پل‌ها و تجهیزات مجموعه راه و شهرسازی استان بوشهر وارد کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها