مسئولین در زمین دشمن بازی نکنند

مسئولین در زمین دشمن بازی نکنند

«اگر آموزه‌ها برگرفته از دین باشد، قطعا به سراغ الفاظ و اصطلاحات بی‌پایه و اساس غرب نخواهیم رفت و گوش‌مان را به الفاظ غرب و رئیس جمهورآمریکا هم نخواهیم داد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر یکشنبه (1 اسفند) در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور استان قم با بیان اینکه مهمترین پیام انقلاب این است که در زمین‌های طراحی شده از سوی دشمن نباید بازی کرد، اظهار کرد: جدایی حوزه از دانشگاه از همان برنامه‌های دشمن است و هنوز این مشکل در جامعه وجود دارد.

این مرجع تقلید افزود: در گذشته همه علوم از اسلام نشات می‌گرفت و غرب هویتی نداشت، ولی بعدا با طراحی دشمنان، ‌فضای قبلی دچار افول و غروب شد و با روی کار آمدن کمونیسم، فرهنگ عوض شد.

وی با بیان اینکه لازم است فضایی که اسلام به وجود آورد و باعث ترقی جامعه شد برگردد عنوان کرد: با برنامه‌ریزی درست و حساب شده می‌توان به زمان رونق علوم اسلامی برگشت.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور از همان علوم غربی استفاده می‌کنند و هنوز این مشکل وجود دارد، ادامه داد: دانشگاه هم باید مانند حوزه باشد و علوم خود را از دین غنی اهل بیت(ع) استخراج کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه علم و عمل را با هم دارد و هر زمان و مکانی احساس تکلیف کند به میدان می‌آید و فریاد خود را از ظلم و فساد اعلام خواهد کرد افزود: اگر دانشگاه هم مانند حوزه رفتار کند، دیگر شاهد مسائلی مانند حادثه سال ۸۸ و الفاظی مانند آشتی ملی نخواهیم بود.

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر آموزه‌ها برگرفته از دین باشد، قطعا به سراغ الفاظ و اصطلاحات بی‌پایه و اساس غرب نخواهیم رفت و گوش‌مان را به الفاظ غرب و رئیس جمهور آمریکا هم نخواهیم داد.

وی افزود: اگر جامعه و مراکز علمی با هم متحد باشند، مطمئنا یکی از آثار آن پیشرفت و عزت اسلام و انقلاب خواهد بود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها