دانشگاه خوارزمی در تدارک جشن 100 سالگی

دانشگاه خوارزمی در تدارک جشن 100 سالگی

رئیس دانشگاه خوارزمی از مرمت ساختمان میراثی این دانشگاه خبر داد و گفت: کمیته‌ای مسئولیت احیا و مرمت ساختمان میراثی دانشگاه خوارزمی را برعهده گرفته و تا سال 96 مرمت این ساختمان انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدعلی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی در سمینار نقش دانشگاه خوارزمی در توسعه آموزش عالی کشور اظهار کرد: در راستای سلسله برنامه‌های صدمین سال تاسیس دانشگاه از نهادهای مختلفی اعم از وزارت علوم و سایر نهادهای مرتبط در استان تهران نظیر شهرداری و استانداری دعوت شده است تا طرح جامع دانشگاه در پردیس‌های مختلف به عنوان توسعه آموزش عالی آماده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتاب تاریخ دانشگاه در حال تدوین است و کتاب تاریخ شفاهی دانشگاه نیز در حال آماده شدن است، گفت: تدوین تقویم دانشگاه خوارزمی و پردیس‌های بزرگ دانشگاه از جمله کارهایی است که تا سال 1397 برای جشن صد سالگی این دانشگاه در حال پیگیری و انجام است.

وی با اشاره به مرمت ساختمان میراثی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: کمیته‌ای مسئولیت احیاء و مرمت این ساختمان را برعهده دارد و امیدواریم تا سال آینده این کار انجام شود.

سبحان‌اللهی از تهیه دیوان اشعار پروین اعتصامی در دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: تهیه و نصب سردر جدید دانشگاه نیز از جمله فعالیت‌هایی است که تا سال 97 انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه خوارزمی ادامه داد: ماموریت دانشگاه خوارزمی از شروع تاسیس با عنوان دانشگاه نسل اول در حوزه آموزش بود که خدمات شایانی در این راستا داشت و نقش مهمی در توسعه دانشگاه‌های کشور ایفا کرد به طوری که بسیاری از دانشگاه‌های جامع امروز نتیجه فعالیت دانشگاه خوارزمی هستند.

وی افزود: این دانشگاه در زمینه نسل دوم دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش با راه‌اندازی مراکز پژوهشی در دانشگاه ورود پیدا کرد اما به دلیل وجود رقبای دانشگاهی دیگر مقداری با رسیدن به اهداف خود فاصله پیدا کرد که امیدواریم در نسل سوم دانشگاه این فاصله را کم کنیم.

سبحان‌اللهی گفت: برنامه‌های دیگری که در این دانشگاه دنبال می‌شود توسعه پژوهشی و تقویت روابط بین‌الملل است که برای این امر کارگروه‌هایی را راه‌اندازی کردیم و امیدواریم بتوانیم به موفقیت‌هایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: در برنامه راهبردی دانشگاه خوارزمی هدف این است که بتوانیم در سال‌های آتی در حوزه پژوهش جزو چند دانشگاه برتر کشور باشیم.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها