بررسی بودجه ۳۵۸ میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری همدان آغاز شد

بررسی بودجه ۳۵۸ میلیارد تومانی سال ۹۶ شهرداری همدان آغاز شد

حسین قراباغی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: سیاست‌های بودجه سال 96 چند ماه قبل به شهردار همدان ارائه و برخی مباحث اضافه و برخی کم شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های بودجه‌ریزی شهرداری همدان برای سال 96 به شهرداری برای نخستین بار ابلاغ شد، گفت: بیشتر سیاست‌ها رعایت شده و تدوین بودجه براساس سیاست‌هایی بوده که شورای شهر همدان ابلاغ کرده است.

قراباغی با بیان اینکه در چندین زمینه سیاست‌های شورای شهر رعایت نشده است، گفت: بدهکاری شهرداری هر روز رو به افزایش است و از این رو به عنوان سیاست‌های بودجه‌ریزی به شهرداری همدان ابلاغ شده بود تا دیون عمرانی را ویژه در نظر بگیرد ولی خیلی روی این موضوع دقت نشده است.

وی عدم رعایت اساسانامه در سازمان‌ها و عدم رعایت توزیع و تخصیص عادلانه بودجه را از جمله موارد دیده نشده در بودجه سال 96 شهرداری همدان برشمرد و گفت: بودجه 96 باید براساس عدالت کامل باشد و توزیع نیز عادلانه صورت گیرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پایه بودجه‌ریزی سال‌های آتی براساس تعرفه است و با توجه به تغییرات اساسی و آرا دیوان باید بودجه نیز با تعرفه هماهنگ باشد، گفت: در آیتم‌های درآمدی تعرفه عوارض کاهش وجود داشت که از شهرداری خواسته شد براساس این کاهش بودجه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری همدان با وجود افزایش در سال‌های گذشته در میزان تحقق کاهش یافته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 70 درصد بودجه شهرداری همدان در سال 95 معادل 229 میلیارد تومان محقق شود.

قراباغی با اشاره به اینکه 358 میلیارد تومان بودجه برای سال آینده توسط شهرداری همدان پیش‌بینی شده است، گفت: آیتم‌های درآمدی شهرداری همدان کاهش یافته و با توجه به این موضوع شهرداری باید بودجه واقعی تدوین کند.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان‌ها در قالب سازمان محسوب نمی‌شوند باید بودجه آنها در اعتبارات ستاد شهرداری دیده شود که باید این موضوع توسط شهرداری اعمال شود.

علی اکبر نظری با اشاره به اینکه هیئت مدیره سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند تصمیم مستقل بگیرند، اظهار داشت: شهر در 20 سال آینده گسترش می‌یابد که باید تمهیدات لازم برای توسعه شهری اندیشیده شود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها