سد کلان شهرستان ملایر سرریز شد

سد کلان شهرستان ملایر سرریز شد

امیر شادفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طول خط انتقال آب شرب شهرستان از سدکلان 36 کیلومتر است که تاکنون 32 کیلومتر آن انجام شده و چهار کیلومتر دیگر از این مسیر باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه خط انتقال آب شرب به شهر ملایر در حال حاضر 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات سال آینده آب شرب سد کلان از طریق این خط انتقال به دست شهروندان ملایری خواهد رسید.

مدیر امور آب شهرستان ملایر با بیان اینکه بارش‌های خوب روزهای اخیر در شهرستان سبب سرریز شدن سد کلان در 27 بهمن ماه امسال شده است، عنوان کرد: ظرفیت واقعی این سد 45 میلیون متر مکعب است اما در حال حاضر 43 میلیون متر مکعب آب در سد وجود دارد و حدود دو میلیون متر مکعب نیز سرریز می‌شود.

وی افزود: تصفیه خانه ملایر با ظرفیت تصفیه 500 لیتر آب در ثانیه و تامین حجم کل 12 میلیون متر مکعب در سال آب شرب شهرستان در پایین دست سد کلان ساخته شده است.

شادفر بیان کرد: تصفیه خانه ملایر به روش بی.او.تی و سرمایه گذاری 40 میلیون تومان توسط بخش خصوصی شرکت موژان ساخته شده است و در حال حاضر 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: آب شرب تصفیه شده از تصفیه خانه با این خط انتقال به دو مخزن 5 هزار متر مکعبی در بام ملایر و یک مخزن 14 هزار متر مکعبی در جاده سلامت انتقال می‌یابد.

مدیر امور آب شهرستان ملایر اظهار داشت: 12 میلیون متر مکعب آب شرب شهر ملایر و یک هزار و 600 هکتار از اراضی پایین دستی و جنوب شهر از سد کلان تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین 4 میلیون متر مکعب آب بخش کشاورزی و 5 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب بخش محیط زیست نیز از طریق این سد تامین می‌شود.

شادفر با بیان اینکه دپی آب ورودی رودخانه سد به 1.5 متر مکعب در ثانیه می‌رسد، عنوان کرد: از مهر سال گذشته تا مهر امسال بارش‌های قابل قبول برای شهرستان بوده و در این راستا سد کلان تا اوایل مرداد امسال سرریز داشته و با توجه به بارش‌های خوب روزهای اخیر در شهرستان نیز بدون بازگشایی، سد کلان ملایر در 27 بهمن ماه سرریز داشته است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها